Meldingsformulier | VV Zuidland

Het beoordelen van incidenten en het nemen van maatregelen blijft primair de verantwoordelijkheid van de leiders, trainers en coordinatoren.

Leiders en trainers zijn bevoegd om bij speltechnische incidenten en incidenten van ondergeschikte betekenis, passende maatregelen (mondelinge waarschuwing, reservebeurten) te treffen.

Indien de overtreding van meer structurele aard is, of indien er sprake is van wangedrag, wordt het bestuur ingeschakeld. Ook gesprekken met betrokken overtreders of ouders van jeugdleden horen hierbij. Het inschakelen van het bestuur gebeurt bij ernstige vormen van wangedrag en/of molestatie of indien betrokken overtreder(s) er al dan niet structureel blijk van geven niet bevattelijk te zijn voor opgelegde maatregelen door leiders, trainers en coordinatoren.

Voor deze incidenten en conflicten geldt de volgende procedure, waarop de werkwijze van het bestuur is gebaseerd:
1. Een ieder heeft de mogelijkheid (zowel leden als niet-leden) op het aanmelden van een incident en/of conflict, echter uitsluitend en voorzover dit conflict en/of incident betrekking heeft op de handhaafbare statuten en reglementen van de K.N.V.B. en de VV Zuidland.
2. Het incident en/of conflict wordt aangemeld bij het bestuur met behulp van het meldingsformulier. Formulieren dienen binnen 1 week na het incident cq ontstaan van een conflict te worden ingediend. Alleen tijdig ingediende formulieren zijn ontvankelijk voor verdere behandeling.
3. Afhankelijk van de aard c.q. ernst van het conflict of incident kan het bestuur op grond van artikel 6 van de verenigingsstatuten het besluit nemen tot een onmiddellijke voorlopige strafoplegging. Betrokkene wordt hiervan zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 1 week schriftelijk in kennis gesteld.
4. Het bestuur stelt betrokkene in kennis van de opgelegde sanctie, waartegen statutair geen beroep mogelijk is, behoudens in geval van royement een schriftelijk beroep op de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering.
5. Een uitspraak van een opgelegde straf of vrijspraak wordt onder verantwoordelijkheid van en door het bestuur gepubliceerd op de website.

Meldingsformulier incidenten en conflicten

Ingezonden door: