Ereleden & Leden van Verdiensten | VV Zuidland

A. Bevaart
R. van Wijk †
H. Vermeer †
                                                                                                                                      W. van Gijzen †                                                                                                                                              W. van Sintmaartensdijk
K. Bevaart
                                                                                                                                      D.K.Chong (2022)                                                                                                                                              R. (Rob) van Wijgerden (2023)

Reglement Ereleden en Leden van Verdienste v.v. Zuidland

Werkwijze ereleden / leden van verdienste.

• Voordragen van een lid van verdienste of erelid kan;

1. door minimaal 5 leden van het Algemeen Bestuur van de v.v. Zuidland of
  2. door een lid van de v.v. Zuidland. Jeugdleden kunnen dit door hun wettelijk vertegenwoordiger laten doen.

• Uiterlijk 1 maand voor de Algemene Leden Vergadering dient de voordracht door een lid ,
   met motivatie, schriftelijk te worden ingediend bij de secretaris.
• Een voordracht door een lid dient gesteund te worden door 4  (vier) andere leden welke het
   voorstel voorzien van naam en handtekening. Ook hier geldt dat jeugdleden dit door hun wettelijk
    vertegenwoordiger voogd dienen te laten doen.
• Het bestuur toetst of het voorgestelde lid voldoet aan de voorwaarden van ereleden of leden van
   verdienste zoals beschreven in dit reglement.

Daarna legt het bestuur het voorstel voor aan de Algemene Leden Vergadering, waar 2/3 van de
    aanwezige stemgerechtigde leden, door schriftelijke stemming akkoord moeten zijn met het
    voorstel.

•  Voor een besluit tot het ontnemen van de titel erelid of lid van verdienste dient eveneens een 2/3
    meerderheid te zijn in de Algemene Leden Vergadering.

Voorwaarden erelid:

• Een erelid moet minimaal 20 jaar actief zijn, of zijn geweest, binnen de Voetbal Vereniging Zuidland.
  • In die 20 jaar of meer moet hij/zij één of meer bijzondere prestaties hebben verricht, waarbij de Voetbal Vereniging Zuidland veel voordeel heeft gehad van deze bijzondere prestatie. Deze bijzondere prestatie wordt beschreven door het bestuur, op voordracht door de leden, en in de Algemene Leden Vergadering medegedeeld.
  • Een kandidaat erelid moet op het moment van benoemen lid zijn van de Voetbal Vereniging Zuidland.
  • In uitzonderlijke gevallen kan een (voormalig) lid postuum tot erelid benoemd worden.
  • Indien er gegronde redenen zijn, kan de Algemene Leden Vergadering een erelid zijn titel ontnemen.

Voorwaarden lid van verdienste:

• Een lid van verdienste is een lid of vrijwilliger welke een of meer bijzondere prestaties heeft verricht ten gunste van de Voetbal Vereniging Zuidland. De bijzondere prestatie1 wordt beschreven door het bestuur, op voordracht door de leden, en in de Algemene Leden Vergadering medegedeeld.
  • Een niet lid kan benoemd worden tot lid van verdienste.
  • In uitzonderlijke gevallen kan een (voormalig) lid postuum tot lid van verdienste benoemd worden.
  • Indien er gegronde redenen zijn, kan de Algemene Leden Vergadering een lid van verdienste zijn titel ontnemen.

Vastgesteld tijdens de Algemene Leden Vergadering van 9 september 2021.

Het Bestuur