Overtuigende winst voor Zuidland VR1 in bekerwedstrijd tegen ‘s Gravenzande

Groep 2 04

7 september 2019 14:30

M.D. (Marlon) MacAndrew

7-9-2019  Zuidland VR1-’s Gravenzande VR1:  1-0 (4-0)

Verdediging:  Tesse Kooistra, Mijke Poldervaart,  Sanne Troost, Jessie Vorstenbosch (60 min Rosalie)

Middenveld: José Breukelman, Demi Smolders, Tamara van Rooyen

Aanval: Vivianne Smulders (60 min Donna), Ryanne Mol, Chloé Smolders (25 min Jacqueline)

Bank: Jacqueline Bubberman, Rosalie Poldervaart , Donna  van Zandwijk

Geblesseerd:  Jacky Greaves, Romy Takken, Gwen van Dijk, Julia Wertz

In het publiek: Demi Engels, Romy Ouwehand, Romona Postma, Jade Weeda

Coach: Michel Visser, Arnold Engels en assistent Pieter. Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Hoewel het nog heel vroeg in het seizoen is blijkt er al veel blessure leed in de VR1-VR2 selectie te zijn. De opstelling was dan ook een ware mix van VR1 en VR2. Bij ’s Gravenzande was ook niet iedereen fit: hun gevaarlijke en lange spits stond in burger aan de kant toe te kijken. ’s Gravenzande was vorig seizoen gelijk met Zuidland naar de 2e klasse gepromoveerd maar, tot hun verdriet, nu alweer terug gedegradeerd naar de 3e klasse.

De eerste 10 minuten speelden zich af op de helft van ’s Gravenzande waarbij er mooie aanvallen werden gecreëerd door goed samenspel van eigenlijk het gehele team.  Er waren mooie combinaties en passes kwamen goed terecht. De eerste aanval van ’s Gravenzande was pas na 10 minuten en werd eenvoudig onderschept door Sanne en Mijke. De volgende aanval van ’s Gravenzande werd onderbroken door Chloë die terugpasste op Mijke waarna via Ryanne de aanval weer begon. Vivianne was sterk aan de bal en passte naar Tamara die van enige afstand hard uithaalde. De bal ging helaas over. Ook aan de andere kant gingen afstandsschoten over. Na 25 minuten raakte Chloë helaas opnieuw geblesseerd aan haar knie; zij had veel pijn en moest er direct uit. José schoof naar rechts voor maar de vervanging moest eerst nog even warm lopen waardoor Zuidland met 10 man speelde. Na een 5-tal minuten begon Jacqueline op links midden positie. Nog steeds speelde de wedstrijd zich vooral af op de helft van ’s Gravenzande en het regende aanvallen van Zuidland maar de uitstekende keeper van ’s Gravenzande pakte alles dat tussen de palen leek te belanden. Even was er een gevaarlijk moment na een ongelukkige terugspeelbal op Sanne maar ook dit werd goed opgelost door de samenwerkende verdediging. Na 35 minuten liep de rechtsvoor van ’s Gravenzande diep en gaf een mooie voorzet die onaangeraakt voor doel langs ging. Daar kwam Zuidland mooi mee weg! Daarna waren er weer fraaie combinaties van Tamara en Ryanne, maar ook dit mooie lobballetje werd door de keeper gepakt. Opnieuw brak de rechtsvoor uit en zij ging nu alleen op doel af. Een hard en strak schot volgde maar Laura had gelukkig klemvast. Daarna had Zuidland een dipje: José werd hardhandig van de bal gelopen en Jacqueline werd hard neergehaald door nr 5. De vrije trap werd genomen door Ryanne en ging enkele centimeters naast. Daarna trapte nr 5 op de voet van José. De scheidsrechter lette gelukkig goed op en opnieuw volgde een vrije trap. Ryanne schoot nu strak binnen: 1-0.

De tweede helft begon met 2 corners voor Zuidland maar die leverden helaas geen doelpunten op. Na Zuidlands balverlies op het middenveld ging de midmid van ’s Gravenzande er alleen vandoor. Laura liep ver uit en dwong de midmid naar de links. Het schot ging gelukkig naast. De volgende aanval was een combinatie van Ryanne en José gevolgd door een voorzet aan Vivianne. Helaas was de keeper eerder bij de bal. Zuidland bleef in de aanval en ook Jacqueline en Tamara waren in de aanval te vinden. Na 55 minuten kreeg Zuidland 3 corners waarbij er helaas geen doelpunten vielen. Na 60 minuten kwamen Rosalie en Donna er in voor Jessie en Vivianne. Daarna was er een schitterende aanval van Zuidland waarbij de keeper uiteindelijk op de knieën toch de bal nog greep! Een corner van ’s Gravenzande werd door Laura met de vingertoppen geraakt en belandde terug in het veld. De verdediging werkte weg. Na een pass van José passeerde Ryanne de keeper en loste een hard schot dat door een verdediger vanaf de doellijn werd weg gebeukt. Na de 4e keer hands in het 16 m gebied kreeg Zuidland dan toch een penalty: Mijke schoot koelbloedig binnen: 2-0. Bij de volgende aanval van Zuidland gaf José de voorzet. Jacqueline kopte maar de keeper stootte weg en daar stond Ryanne die fraai binnen kopte: 3-0. Vlak voor het eindsignaal kreeg Zuidland opnieuw een corner waarbij een alternatieve route werd gevolgd: Ryanne gaf een korte pass op Donna, die van enige afstand met een lobje binnenschoot: 4-0.

Zuidland was duidelijk de betere partij en dat was fijn voetballen natuurlijk. Zuidland kreeg 9 corners en alleen de laatste werd verzilverd. Eén score was uit 1 van beide vrije trappen. ’s Gravenzande kreeg 2 corners en geen vrije trappen en scoorde niet.

Volgende week is VR1 vrij en daarna begint de competitie voor VR1.

Tot dan