Zuidland Mo17 pakt de kop….

vv Zuidland MO17-1

CWO MO17-2

23 februari 2019 10:00

Ferry Brinkman

Op deze inhaalzaterdag moest zonder koots Wouter worden aangetreden, Martijn verving hem voor de dugout.  In de openingsfase waren het de bezoeksters van CWO  (Combinatie Wil Overwinnen, oftewel de fusie tussen HVO, HSC en RKWIK) uit Vlaardingen die even gevaarlijk waren, Dian moest een keer gestrekt op een kans onschadelijk te maken. Na 10 minuten aan de andere kant de eerste kans maar wel meteen bingo, Eva die de bal verovert op het middenveld en Gwyneth in scoringspositie brengt.  1 kans 1 doelpunt. Had een minuut later 2-0 kunnen zijn als Eva het aluminium boven de keepster teistert.  Na een kwartier wel de 2-0. Een hoekschop van Eva die net buiten het strafschopgebied bij Jinte komt die een geweldig schot in gedachten heeft maar de bal volledig verkeerd raakt. De bal gaat wel de “16” in waar grote zus Tesse (in leeftijd dan) staat die de bal verlengd richting doel en daar verdween deze ook in.
De voorsprong betekent niet dat CWO niet meedoet in de wedstrijd. Curieus moment als een halve voorzet richting doel gaat, Dian zich strekt en de bal omhoog duwt. Deze komt boven de lat, stuitert een keer erop en komt het veld weer in waarna Dian rustig kan pakken.  CWO komt terug in de wedstrijd in de 22e minuut. Aanval over links met een scherpe voorzet waar tegenaan gelopen wordt. Dian kan in eerste instantie redden maar een Vlaardingse was sneller dan Slandse defensie en de 2-1 ligt tegen de touwen.

De hoekschoppen van Eva zorgden voor gevaar, 1 ervan wordt weggewerkt maar komt weer bij haar uit. Een vervolg komt bij Jinte die uithaalt maar een metertje naast.  Dian moet zich weer strekken op een vrije trap van CWO maar is de laatste jaren lang geworden en tikt knap over.  Een volgende aanval is weer van Sland, linkerflank over 4 schijven via Rebecca bij Eva in het centrum maar haar lobje vlak voor de keepster gaat over het doel. Rebecca heeft vervolgens nog een schietkans maar die gaat naast.

De ruststand is 2-1 en na de thee en het fluitsignaal van scheidsrechter Ferry Brinkman is het net als bij de eerste aftrap CWO wat even aandringt. Een schot recht op Dian af en 2 hoekschoppen gaf het eea aan gevaar. Een voetlengte kwam Rebecca te kort toen Tesse over links doorkwam en voorlegde op 4 inkomende Zuidland speelsters, maar de bal ging voorlangs.  In de eerste helft waren de hoekschoppen van Eva al gevaarlijk, maar in de 2e helft was het toppunt van gevaar, namelijk een rechtstreeks doelpunt! Nu heeft uw verslaggever deze niet gezien dus als ik lieg dan lieg ik in commissie… Maar wel de 3-1 dus weer een veilige voorsprong.
CWO met toch wel een paar behendige speelsters kwam nog een keer gevaarlijk door, Dian kon het duel 1 tegen 1 net niet winnen en Jinte moest met een sliding redding brengen.  In de slotfase nog 2 kansen voor Zuidland, lange trap van Jinte via Gwyneth en Rebecca bij Isa die alleen door kan. Iets verder doorlopen had waarschijnlijk beter geweest dan snel schieten, nu had de keepster weinig problemen.  Vlak voor tijd een betwiste handbal op het middenveld van Zuidland maar de scheidsrechter niet doorspelen waarna Gwyneth door kon lopen en de eindstand 4-1 maakte. Aardig protest van CWO zijde maar een punt had er voor hen sowieso niet meer ingezeten.

In een verslag worden veelal de highlights vermeld maar dat wil niet zeggen dat de rest niet meegedaan heeft, want het is altijd een teamprestatie! Dus Sam, Maud, Sybilla, Britt, Nienke, Noa, Amber prima gewerkt om deze 3e overwinning op rij binnen te halen.