ZUIDLAND MO17-1 ONGESLAGEN KAMPIOEN 2E KLASSE!

vv Zuidland MO17-1

DVV '09 MO17-1

18 mei 2019 10:00

Niels Gerritsen

Zuidland MO17-1 – DVV’09 MO17-1  3-0 (2-0)
18 mei 2019

Vandaag stond de één na laatste competitiewedstrijd op het programma tegen de nog enig overgebleven naaste belager DVV’09. Zuidland wist op voorhand dat een gelijkspel vandaag voldoende zou zijn voor het kampioenschap in de 2e klasse. DVV’09 was echter niet naar Zuidland afgereisd om het kampioenschap cadeau te geven. Maar liefst 21 speelsters van DVV’09 begonnen aan de warming-up, maar dit aantal werd door de goed leidende scheidsrechter teruggebracht naar 16 speelgerechtigde speelsters.

Misschien waren de meiden zenuwachtig maar daar was op het veld weinig van te merken. Direct vanaf de aftrap werd aan DVV’09 het signaal gegeven dat hier vandaag niets te halen viel. Na al 3 minuten mochten we spreken van een vliegende start voor Zuidland. Rebecca kwam na een voorzet van Jasmijn prima naar de eerste paal waarbij zij de bal toucheerde waarna deze in de verre hoek plofte (1-0). Wat een droomstart!
DVV’09 wist het eerste gedeelte van de eerste helft hier weinig tegenover te zetten. De verdediging van Zuidland stond goed en overal op het veld werden felle duels (zelfs kopduels!) gevoerd waar veelal een Slandse als winnares uitkwam. Zuidland kreeg loon naar werken toen Nienke bij een corner van Eva slim voor haar directe tegenstander kwam en de bal direct in het doel volleerde (2-0). Het overwicht van Zuidland resulteerde vervolgens nog in vier corners op rij, een vrije trap van Eva die net over de lat ging en een grote kans voor Isa die goed om de keepster van DVV’09 langs ging maar de bal nog net door de keepster over de achterlijn geslagen zag worden. Het laatste gedeelte van de eerste helft werd DVV’09 sterker, mede door wat wisselingen aan de kant van Zuidland. Maar steeds waren Amber, Britt, Jinte, Namara, Noa en Sybilla een sta in de weg. En als de bal dan toch op het doel was, wist Dian deze onschadelijk te maken. Het slotwoord van de eerste helft was voor Nienke, die vrijgespeeld werd aan de rand van het strafschopgebied maar iets te snel schoot waardoor haar schot in het zijnet belandde. Met een comfortabele 2-0 stand mochten de meiden gaan rusten.

Het begin van de tweede helft begon zoals de eerste helft eindigde. DVV’09 wist iets beter op het middenveld te combineren en kwam vaker tot de rand van het strafschopgebied van Zuidland. Zuidland loerde meer op de counter en kreeg een goede kans toen Isa het snelste reageerde op een dieptebal en alleen op de keepster van DVV’09 af mocht gaan. Helaas was haar schot te zwak om de keepster te passeren. Vlak daarna kreeg DVV’09 de grootste kans van de wedstrijd. De reuze middenvelder van DVV’09 mocht door het midden oprukken tot in het strafschopgebied waarna ze, gehinderd door Jinte, de bal maar net naast de voor Zuidland goede kant van de paal schoof. Na 10 minuten in de tweede helft gooide Zuidland het duel definitief op slot. Wederom liet Isa haar tegenstandster haar hielen zien en bleef nu alleen voor de keepster wel ijzig kalm om de bal vervolgens beheerst in het doel te schieten (3-0). Dit had een explosie van gejuich tot gevolg zowel op het veld als langs de lijn. DVV’09 wist in de rest van de wedstrijd, behoudens een paar afstandsschoten die een prooi voor Dian waren, niet meer gevaarlijk te worden. Zuidland daarentegen kreeg nog een paar goede kansen om de voorsprong verder te vergroten. Eva stuurde Elany nog de diepte in maar ook Elany haar schot was niet krachtig genoeg om de keepster van DVV’09 te verschalken. Na een ippon van Rebecca op haar tegenstandster mocht Elany nog een keer vrij voor de keepster uit halen. Door goed uitkomen van de keepster leverde deze kans ook geen doelpunt op. Toen het scorebord al enige tijd op 40 minuten stond, floot de scheidsrechter uiteindelijk voor het einde van de wedstrijd en was het een feit: onze meiden van MO17 zijn de terechte ongeslagen kampioen!

Nadat DVV’09 sportief alle Slandse meiden hadden gefeliciteerd met het kampioenschap was het de beurt aan onze voorzitter Dave Chong om op de middenstip van veld 1 een echte kampioensschaal uit te reiken. Hierna kregen speelsters en trainers nog een mooie medaille waarna een heuse kampioenstocht op de “platte kar” door het dorp volgde.

Meiden en trainers, wat een prachtige wedstrijd was het vandaag en wat een mooi slot van het seizoen om op deze wijze kampioen te worden. Jullie hebben jezelf beloond. Top!!