MO17; nog 4 uit 3….

Overmaas MO17-1

4 mei 2019 10:00

Ferry Brinkman

Ook na de wedstrijd tegen Overmaas MO17 is Zuidland nog ongeslagen en ligt het op titelkoers. Ferry “de Ring voor al uw snacks” Brinkman had er zin in want blies om 2 minuten voor 10 al voor het begin van de wedstrijd. Het werd een vrij eenzijdig potje, hoewel Overmaas nog best een paar redelijk handige speelsters voorin had lopen.  Britt, Noa, Amber, Sybilla en Jinte hadden het achterin echter niet heel lastig en moeder Inge zal met het wassen blij zijn dat Dian in het doel geen enkele keer gestrekt heeft hoeven gaan.

Na 4 minuten 1-0. Combinatie Isa en Nienke aan de linkerzijde, voorzet die weggetrapt lijkt te worden door een verdedigster maar in plaats daarvan legt ze de bal aardig panklaar voor Rebecca die de bal nog niet lekker raakt maar goed genoeg om langzaam langs de keepster het doel in de rollen. 5 minuten later de grootste kans van de wedstrijd voor Overmaas, nadat Nienke naast had geschoten aan de andere kant was de tegenstoot gevaarlijk  en kon een spits ondanks de aanwezigheid van Britt en Sybilla schieten. Gelukkig net voorlangs het doel van Dian. Even later komt Jinte bij een achterbal van Overmaas goed voor 2 tegenstanders en kan opstomen en vanaf buiten het strafschopgebied schieten. Dit schot ging naast en dat zou helaas nog vele malen gebeuren in de wedstrijd. Als de kansen wat beter afgemaakt zouden worden dan was het een monsterscore geworden.

18e minuut Jasmijn geeft een prima steekpass door het centrum. Rebecca  had m kunnen nemen maar zag dat Isa in kwam lopen en er nog net even beter voor stond. Isa schoof de bal beheerst langs de keepster. 2-0  Jasmijn zag even later een aardig doelpunt afgekeurd, ze nam een voorzet netjes binnenkant voet uit de lucht en direct in het doel, maar er werd gevlagd en gefloten voor buitenspel. Jasmijn stond in elk geval geen buitenspel… Maar goed het zou deze wedstrijd niet uitmaken. Een minuut later mag Isa wel heel erg makkelijk doorlopen, er wordt niet ingegrepen door Overmaas en de 3-0 is van dichtbij een feit. De rechterflank van Overmaas was niet de beste linie want 2 minuten later is het de ingevallen Brandi die ook door kan lopen en binnen kan schieten. Het is dan binnen 25 minuten 4-0. Een doorgeschoten bal levert nog een klein hachelijk moment op als Dian uit komt maar de spits snel is. In de kluts ging het net goed. In de laatste fase van de eerste helft schiet Jasmijn nog een keer op de paal en Rebecca 50 cm naast.

De tweede helft geeft niet veel ander spelbeeld. 5 minuten gespeeld, hoekschop Eva dwingt Nienke iets teruglopen naar de rand 16, met rechts aannemen en met links keurig in de verre hoek de 5-0 binnen.  De 6-0 had er wel wat van weg, want weer een hoekschop van Eva, Sam die het duel half wint en de bal voor de voeten van Nienke. Niet een sterk schot, maar te machtig voor de keepster die er niet goed uit zag.  De doellijntechnologie werd vandaag gemist op het hoofdveld. U raadt het al, weer een hoekschop van Eva die het druk had met naar de hoek lopen, een kluts en Isa die de bal richting doel kreeg. Een grabbelende keepster en de bal net over de doellijn. De scheids kon het lastig zien en de grens vlagde niet dus het feest ging voor Isa niet door. Maar we hebben m op film…

Brandi lijkt zich vast te lopen op een paar tegenstanders op de linkerflank maar weet de bal toch voor te krijgen bij Eva die hard inschiet en de keepster kansloos laat. Daarmee de eindstand van 7-0 op het denkbeeldige scorebord. Er was nog een 3e afgekeurd Slands doelpunt wegens buitenspel en wel van Jasmijn. Aardig aan het doelsaldo gewerkt maar dat had nog iets beter kunnen zijn, nu is het doelsaldo van nummer 2 CWO nog iets beter. Die hebben echter 6 verliespunten meer zodat 4 punten de aankomende 3 wedstrijden voldoende zijn voor het kampioenschap. Dat moet dan beginnen in de derby bij GHVV’13 aanstaande zaterdag om 09.00 uur!