Zuidland VR1 bekert door na overwinning op eerste klasser DSVP

DSVP VR1

Groep 2 1e KO ronde

20 oktober 2018 15:00

20-10-2018 DSVP VR1-Zuidland VR1: 3-4 (1-2)

Verdediging: Aafke Saarloos, Mijke Poldervaart, Romy ter Steege, Jessie Vorstenbosch (75 min Tesse)

Middenveld: Julia Wertz, Gwen van Dijk, (60 min Tamara), Jade Weeda

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken, Jacky Greaves (75 min Romy O)

Bank: Tamara van Rooijen, Romy Ouwehand, Tesse Kooistra

Op vakantie: trouwe verslaggeefster Joke Roodnat

Geblesseerd: Demi Engels, Sanne Troost, Rosalie Poldervaart

Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen

Scheidsrechter: J.K. van Essen

De eveneens in het blauw spelende eersteklasser DSVP moet nog even shirtjes wisselen, waarna de spannende wedstrijd, 5 minuten te laat begint. Zuidland begint sterk en gelijk in de aanval. 5 minuten na aanvang van de wedstrijd geeft Julia een steekpass op Romy T. Deze tikt de bal rakelings langs de keepster richting Jacky, die de aanval afmaakt met het eerste doelpunt: 0-1! Dit is een goed begin. Hierna volgt een steekpass van Gwen op Jacky, die voorgeeft op Ryanne maar helaas waren haar tenen nèt niet lang genoeg om de voorsprong uit te breiden. Na 12 minuten krijgt DSVP een vrije trap op een mooie plek aan de rechterkant. Deze wordt snel genomen en de bal komt voor doel. Laura stoot de eerste doelpoging nog weg maar de snelle linksvoor staat klaar voor de rebound, die onhoudbaar is voor Laura én voor de in het doel geslide Mijke: 1-1. Dit smaakt naar meer en DSVP begint flink te drukken. Na 25 minuten neemt Ryanne een corner die over de ‘LOS’ roepende keepster heen richting de tweede paal gaat, en hier door Romy T wordt binnengekopt: 1-2! Bij de volgende corner probeert Zuidland dit nog eens dunnetjes over te doen, maar de inzet van Ryanne wordt door Romy S helaas over doel gekopt. Hierna zijn er aanvallen over en weer. Romy S kopt een dieptebal weg, waarna de rechtsvoor de ontvangen bal alsnog voorgeeft aan de spits. Een schot volgt, maar Laura stoot weg en Mijke weet de bal het doelgebied weer uit te werken. Mooie combinaties aan de kant van Zuidland leiden helaas niet tot scoren. Hierna volgt een bal op de spits van DSVP, maar Mijke maakt met een goedgerichte schouderduw een einde aan de aanval. De hiervoor gegeven vrije trap wordt gelukkig door Laura eenvoudig gepakt. De aanvallen van de spitsen van DSVP worden met vereende krachten van de verdediging afgeslagen. Opnieuw mooi aanvallend spel van Zuidland, maar helaas geen uitbreiding van de scores. Een ongelukkige bal van Laura maakte het vlak voor de rust nog even spannend, maar hier maakte Romy S gelukkig een eind aan. Ruststand: 1-2.

Zuidland komt na de rust fit uit de kleedkamer en achterin heerst rust, leidend tot mooie combinaties. Een steekpass op Ryanne wordt meegegeven aan Romy T. De centrale verdediger van DSVP werkt deze weg door bijna zelf in haar eigen doel te schieten. De hierop volgende corner wordt genomen door Ryanne. Dit keer kopt Romy S hem bij de tweede paal wél binnen: 1-3!  Ryanne geeft hierna een vrije trap Romy T, maar deze kopbal wordt helaas door de keepster gepakt. Mijke passt op Ryanne, die een voorzet geeft op Jacky. Deze wordt echter door de keepster buiten het 5-meter gebied neergeslagen. Merkwaardig genoeg zag de ref dit niet. Zuidland blijft drukken op zoek naar een volgende goal, maar de goed uitlopende keepster weet scores te voorkomen. Hierna passt de linksvoor op één van de centrale verdedigers van DSVP, die doorloopt tot de 16-meter lijn en passt op nr. 12. Een hard schot volgt, dat door Laura via de lat wordt weggestoten. Ryanne geeft vanaf de middenlijn een prachtige bal op Jacky, die haar inzet na een moeilijke aanname door storen van de tegenstander naast doel ziet verdwijnen. Hierna volgen twee aanvallen van Zuidland die onterecht voor buitenspel worden aangezien. Na een ongelukkige bal van Laura kopt en schiet iedereen mis tot Aafke hier uiteindelijk een einde aan maakt en wegschiet. Een uitbal van de keepster vliegt hoog over Mijke heen en belandt in de voeten van de snelle spits, die Romy S passeert, op Laura af sprint en laag in de rechterhoek schiet: 2-3. DSVP begint hierdoor weer meer druk te zetten, wat leidt tot wat gekluns achterin. Een bal die duidelijk buitenspel was wordt tot een corner verwerkt door Romy S. De corner verdwijnt echter via een verdedigster die richting de tweede paal loopt in doel: 3-3. Inmiddels ruikt DSVP bloed en doen de verdedigers van DSVP ook mee aan de aanval. Opnieuw wordt een pass van Ryanne op Romy O als buitenspel bestempeld. De druk blijft hoog en dit leidt tot onrust achterin. Een diepe bal wordt weggewerkt door de helemaal alleen achterin staande Tesse. Na een voorzet van Romy O wordt door een verdedigster van DSVP hands gemaakt in het 16-meter gebied maar ook dit wordt helaas niet gezien door de arbiter. De erop volgende corner van Ryanne wordt in de 85e minuut door Romy O echter hard binnengekopt dus Zuidland heeft hands helemaal niet nodig: 3-4! Vereende krachten van verdediging en Laura voorkomen aansluittreffers. Een aanvalster van DSVP maakt het vlak voor het eindsignaal nog even spannend door Romy S te passeren en vanaf 3 meter een hard schot te lossen, maar de uitstekend keepende Laura kaatst af en Romy S werkt weg. Laura geeft een bal op Romy T, die deze Ryanne kaatst. Ryanne probeert over de ver uitgelopen keepster te schieten maar helaas gaat de inzet naast. Hierna zijn er nog 2 reddingen aan de kant van Zuidland, en eindelijk het eindsignaal.

DSVP was een goede tegenstander en zeker gewaagd aan Zuidland. Dit leidde tot een wedstrijd waarbij aanvallen en scores over en weer gingen, wat met name in de laatste fase erg spannend was. Zuidland VR1 heeft hard gewerkt en mag trots zijn op deze overwinning. We bekeren lekker door maar eerst weer focussen op de competitie!

We zien uit naar volgende week, thuis tegen Barendrecht VR2. Hopelijk doe ik dan weer zelf mee.

Roos