Opnieuw winst voor Zuidland VR1

FC 's-Gravenzande VR1

8 december 2018 12:30

8-12-2018  ’s Gravenzande VR1-Zuidland VR1: 3-9 (2-4)

Verdediging:  Mijke Poldervaart,  Romy ter Steege, Sanne Troost (45 min Jade), Jacky Greaves

Middenveld: Tamara van Rooyen, Gwen van Dijk (65 min Demi),  Julia Wertz

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken,  Romy Ouwehand

Bank: Jade Weeda, Demi Engels

Afwezig:  Aafke Saarloos  , Jessie Vorstenbosch, Rosalie Poldervaart

Het stormde in ’s Gravenzande: zeker windkracht 5. Omdat ze daar wel wat gewend zijn zo dicht bij de zee ging de wedstrijd gewoon door. De wind stond dwars op het veld zodat de bal moeite had niet uit het veld te waaien.

Al in de eerste minuut sprintte Romy O met haar bekende snelheid heel ’s Gravenzande voorbij  en loste een hard schot op doel. De keeper controleerde niet goed en Ryanne maakte daar mooi gebruik van en schoot simpel binnen: 0-1. Binnen een minuut kreeg de spits van ’s Gravenzande, nadat zij door Romy S ondersteboven was gelopen, een vrije trap op een fijn plekje. Het snoeiharde schot verdween direct in doel: 1-1. Daarna kreeg Zuidland 3 corners achter elkaar. De 3e waaide bijna in doel en Romy S gaf het laatste zetje: 1-2. Er waren kansen aan beide zijden maar Zuidland was steeds dichter bij een treffer. Bas: “Dit moet veel beter! Half werk, Winnen winnen”. Toch liet Zuidland veel ruimte centraal achterin waarin de snelle midmid, linksvoor en spits konden opereren. Na 20 minuten bemachtigde Ryanne de bal op de middenlijn en liep diep. Zij gaf een mooie pass aan de klaarstaande Romy T die met een fraai boogballetje binnenschoot: 1-3. Helaas was er veel balverlies op het middenveld van Zuidland. Jacky pakte goed op en bracht de bal terug in de aanval. Na een doeltrap probeerde Sanne op te bouwen maar zij schoot de bal in de voeten van de aanstormende links voor en zij ging alleen op doel af. Laura kon de score niet voorkomen: 2-3.  Even later krulde de snelle spits om Romy S heen en loste een knetterhard schot op doel. Laura ging gestrekt de hoek in en pakte deze bal. Na 35 minuten kreeg ’s Gravenzande een corner. Deze belandde bij de razendsnelle links voor die vrij stond en een hard schot loste. In een reflex had Laura haar voet ertussen. Bij de volgende corner van s’Gravenzande werd met een subtiel tikje geprobeerd te scoren maar Laura liet zich niet verrassen. Opnieuw leed Zuidland gevoelig balverlies op het middenveld maar Mijke corrigeerde en passte weer naar de immer goed aanspeelbare Ryanne. Na 40 minuten passte Mijke naar Tamara die een steekpassje gaf aan Ryanne. Daarna volgde een voorzet op Romy T die koelbloedig binnenschoot: 2-4.

In de 2e helft stond Romy S laatste vrouw, Mijke voorstopper en Jade was rechts back. Opnieuw zagen we mooie onderscheppingen van Jacky en 1-2tjes met Romy O. In de 55ste minuut gaf Ryanne een mooi passje aan Romy O die schijnbaar eenvoudig haar tegenstander passeerde en toen alleen voor de keeper stond. Zij schoot strak en zeker in de rechter onderhoek: 2-5. Daarna brak de spits uit met Mijke aan haar zijde. Met een sliding wist Mijke de bal bij Laura te brengen die wegjaste. ’s Gravenzande bleek veerkrachtig en dacht nog niet aan opgeven. Een doeltrap van Laura werd door Romy S weer terug gepasst naar Laura maar de spits zat ertussen hetgeen uiteindelijk een corner voor hen opleverde. Het schot ging ver over doel. Na 65 minuten draaide Julia mooi weg van haar tegenstandster en gaf een pass aan Ryanne. Zij gaf haar bekende fraaie voorzet aan Romy T die rustig links onderin schoot: 2-6. In de 70 ste minuut ging Romy T diep en gaf een voorzet aan de aanstormende Demi die niet aarzelde en strak binnenschoot: 2-7. Daarna kreeg ’s Gravenzande 2 corners die achtereenvolgens werden weggewerkt door Mijke en Jacky. Even later Sprintte Romy O weer op doel af na achterlating van geheel ’s Gravenzande. Het schot ketste echter af op de lat en belandde voor de voeten van Tamara die eenvoudig kon binnenschieten: 2-8. Na een tackle van Romy S op de spits kreeg ’s Gravenzande een vrije trap op een fijn plekje dicht bij de 16m lijn. De muur bestond uit Julia, Romy S en Jacky. Laura kon het schot gemakkelijk pakken. In de 85ste minuut brak de snelle linksvoor uit met Jacky op de hielen. Romy S nam over maar de linksvoor passeerde haar en loste een fraai schot dat onhoudbaar in doel verdween: 3-8. Even later plaatste Demi een bal precies in de voeten van Romy T, die met een mooie beweging wegdraaide van haar tegenstandster en een mooi schot loste waar de keeper vergeefs naar grabbelde: 3-9. Nog gaf ’s Gravenzande niet op en een uitbraak van de rechtsvoor met Mijke volgde. Romy S maakte met een sliding een eind aan dit avontuur maar hierdoor volgde een vrije trap voor ’s Gravenzande op een heel fijn plakje dicht bij de 16 m lijn. In de muur stond het zelfde 3-tal. Laura wist de bal met de vingertoppen over de lat te werken en een corner volgde. De bal werd op de lat geschoten en viel toen in de kluts.  ’s Gravenzande stond er goed voor en schoot binnen maar het doelpunt telde niet omdat de speelster  buitenspel stond. Daarna was er nog een doelpoging van de spits van ’s Gravenzande die door Laura werd gepakt en daarna het fluitsignaal.

Een mooie overwinning op ’s Gravenzande: een team dat kan verrassen. Hierdoor stijgt Zuidland naar de 3e plek in de competitie. Nu eerst winterstop. In februari beginnen de wedstrijden pas weer. Fijne feestdagen allemaal en tot dan.