Verbazend grote overwinning voor Zuidland VR1 in haar eerste competitie wedstrijd in de 2e klasse

Rijnvogels, fc VR2

22 september 2018 14:30

22-9-2018 Zuidland VR1-Rijnvogels VR2: 9-3 (4-3)

In de ochtend had het flink geonweerd en het veld was kletsnat. Ook tijdens de wedstrijd vielen er af en toe flinke buien. Het leek wel herfst! Vandaag ging het er écht om: de eerste competitie wedstrijd in de 2e klasse na de verdiende promotie van vorig seizoen.

Verdediging: Aafke Saarloos, Mijke Poldervaart,  Romy ter Steege (55 min Sanne), Jessie Vorstenbosch

Middenveld: Demi Engels (75 min Jade),  Julia Wertz, Tamara van Rooyen

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken, Romy Ouwehand (76 min Jacky)

Bank: Jade Weeda, Jacky Greaves, Sanne Troost

Geblesseerd: Rosalie Poldervaart

Afwezig: Bas Nieuwenhuizen, Gwen van Dijk, Petra Klumpers

Trainer/Coach: Hans Schelvis, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging: Michelle Roos

De eerste aanval in de allereerste minuut was voor Zuidland: Mijke passte naar Romy O die vanuit diep rechts een fraai schot loste dat helaas achter ging. Ook de volgende kans was voor Zuidland. Na 3 minuten werd opnieuw Romy O aangespeeld, zij sprintte naar voren en liet haar verdediger ver achter zich. Daarna gaf zij een fraai passje op Ryanne die vrij voor doel stond: 1-0. Twee minuten later wist Romy O opnieuw te verrassen. Met haar bekende snelheid sprintte zij op doel af, passeerde de ver uitgelopen keeper, liep door en schoot in het lege doel: 2-0. In de 7e minuut kreeg Rijnvogels een vrije trap. Deze belandde na een tussenstop bij de snelle en goed doorgelopen nr 30 (spits) die van dichtbij ongehinderd en koelbloedig binnenschoot: 2-1. Rijnvogels putte moed uit deze treffer en leek wakker te worden en meer in de wedstrijd leek te komen. Na 22 minuten onderschepte Romy O de bal, passte naar Romy T die voorgaf aan de aanstormende Tamara die er 3-1 van maakte. Nr 30 gaf nog niet op en schoot snoeihard op de paal. In de 27ste minuut kreeg Rijnvogels een corner. De natte glibberige bal glipte door de handen van Laura en viel in de kluts voor doel. Rijnvogels was er als de kippen bij en wist hiervan te profiteren: 3-2. Even later sprintte nr 27 met Aafke op de hielen op doel af. Aafke schoot weg en een corner voor Rijnvogels volgde. Laura leek deze bal te hebben maar ook deze gleed uit haar handen zo tegen de touwen: 3-3. Kort voor rust kreeg Zuidland een corner. Romy T kopte naar beneden richting doel en daar stond Demi die de bal met een zwiep in doel werkte: 4-3.

De 2e helft begon met een bombardement van doelpogingen en doelkansen voor Zuidland. Rijnvogels kwam er nauwelijks meer aan te pas. In de 64 ste minuut onderschepte Romy O de bal. Na een een-tweetje met Romy T passeerde zij haar verdediger en schoot scherp langs de keeper: 5-3. Na balverlies achterin was en een mooie kans voor Rijnvogels maar de bal ging ver over. Na 76 min was het prijsschieten voor doel van Rijnvogels: het schot van Tamara werd door de keeper weggestoten, Romy T’s schot ketste af op een verdediger en uiteindelijk schoot Julia binnen: 6-3. Twee minuten later snelde Romy T, na achterlaten van haar verdediger, alleen op doel af. Zij gaf een schitterende cross-pass op Ryanne die schijnbaar moeiteloos binnenschoot: 7-3. Twee corners van Rijnvogels werden door Sanne en door Mijke weggewerkt. Een vrije trap van Rijnvogels vanaf een fijn plekje ging over. In de 90ste minuut werd Romy T alleen weggestuurd. Haar verdediger leek het te hebben opgegeven. De keeper was ver uitgelopen maar Romy wist haar te passeren en schoot in het lege doel: 8-3. Een minuut later werd de geheel vrijstaande Jacky aangespeeld. Ook zij passeerde de ver uitgelopen keeper en scoorde 9-3.

Een zeer onverwachte, enorme overwinning! Na de Beker wedstrijden tegen 3e klassers had Zuidland VR1 een heel andere wedstrijd verwacht. Eigenlijk is Zuidland ook nu weer vooral aan het aanvallen geweest en is de verdediging nauwelijks aan de bal geweest. Volgende week wacht Sparta/JVOZ in het Kasteel. We zien er naar uit.

Tot volgende week.