Zuidland VR1 laat zich niet intimideren en wint

Assist: Ryanne Mol
... (schot)

24 november 2018 14:30

24-11-2018  RKAVV VR1-Zuidland VR1: 2-4 (0-2)

Verdediging:  Rosalie Poldervaart, Romy ter Steege, Sanne Troost, Jessie Vorstenbosch (60 min Aafke)

Middenveld: Demi Engels (60 min Tamara) Gwen van Dijk (65 min Jacky) Mijke Poldervaart,

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken,  Romy Ouwehand

Bank: Aafke Saarloos  , Jacky Greaves, Tamara van Rooyen

Afwezig:  Jade Weeda, Julia Wertz,

Het was mistig en koud in Leidschendam. De wedstrijd begon een half uur te laat omdat er een opstootje was geweest op het veld waar gespeeld moest worden en hiervoor waren 6 politie agenten en een ambulance aanwezig op het veld. Dit is gelukkig een minder bekend fenomeen in Zuidland. Bovendien was er geen scheidrechter maar dat kon binnen het half uur worden opgelost.

De eerste aanval in de eerste minuut was voor RKAVV: de zeer snelle links voor sprintte met Jessie op doel af. Romy S onderschepte en via Rosalie en Mijke kwam de bal via een cross-pass bij Romy O terecht. Zij werd echter fors getackeld door haar verdediger (nr7) waardoor een vrije trap volgde. Het balbezit was aanvankelijk gelijk over beide teams verdeeld en er waren kansen en balverlies aan beide zijden. Na 5 min kreeg RKAVV een vrije trap op de rand van het 16 m gebied in verband met een schouderduw. In de muur stonden Jessie, Demi en Sanne. Het schot ging rakelings langs de muur in de handen van Laura. Twee minuten later kreeg Romy T een lange bal vanuit de verdediging aangespeeld. Zij ging alleen op doel af en schoot van enige afstand vanaf links hard en laag in de linker hoek: 0-1. Daarna was er een periode van  aanvallen en kansen over en weer zonder doelpunten. Het middenveld was goed aanspeelbaar en ondersteunde aanval en verdediging. Ook waren er mooie onderscheppingen op het middenveld. De rechts-midden nr 16 bleek echter snel en behendig en wist regelmatig te ontsnappen aan de aandacht van Demi waardoor de verdediging van Zuidland met een overtal werd geconfronteerd. RKAVV was scherp op de bal maar af en toe ook scherp op de man: vooral buiten beeld van de scheidsrechter. Vooral Romy O had het zwaar te verduren doordat nr 7 haar herhaaldelijk onderuit haalde.  In de 30ste minuut werd Romy T gelanceerd. Zij ging alleen op doel af en de keeper liep ver buiten het 16 m gebied uit. Zij tikte het lobje van Romy T met de hand aan en de scheidsrechter gaf hiervoor terecht rood. De spits nam haar plaats als keeper in. De vrije trap werd genomen door Romy T. Zij schoot in de muur waarna Gwen oppakte en terugpasste naar Romy T. In de herkansing schoot zij met de buitenkant van de voet de bal met een bocht in de linker kruising: 0-2. Daarna onderschepte Rosalie een aanval van de rechts-voor met een fraaie sliding en hierna werd gefloten voor de rust.

RKAVV begon zeer scherp aan de 2e helft met een sprint van de links-voor. Zij passeerde Jessie waarna werd overgenomen door Rosalie. Het gemankeerde schot werd gepakt door Laura. Er volgden achter elkaar 3  corners van RKAVV,  die achtereenvolgens werden weggekopt door Mijke, en over doel getikt door Laura maar de 3e ging er via een kopbal in: 1-2.  Daarna volgden nog een aantal mooie doelkansen voor Zuidland maar de uitstekende gelegenheids keeper van RKAVV liet zich niet verrassen. RKAVV liet zich echter niet onbetuigd en ondanks de man minder bleef het aanvallen en kansen creëren. Na wat verschuivingen in de opstelling speelden Romy T en Romy S in een ruit op het midden. Daardoor bestond de verdediging van Zuidland uit slechts 3 vrouw: Aafke, Rosalie en Sanne. RKAVV zette daar tegenover de snelle links- en rechts-voor en de spits. Daarbij kwamen echter de snelle mid-mid die ontsnapte aan Romy T en ook de beruchte rechts-midden, nr 16 verscheen telkens zonder Tamara voor Zuidlands doel.  Het was dus buffelen geblazen achterin voor de 3 dappere verdedigers, maar dat lukte heel goed! In de 75ste min werd Ryanne diep links gestuurd en gaf een mooie voorzet aan de meegelopen libero Romy S. Zij stond geheel onverdedigd voor doel, nam de bal direct op de slof en schoot met een mooi boogballetje binnen: 1-3.  Drie minuten later gaf Romy S een mooie pass aan Ryanne die op de zijlijn stond. Zij sprintte diep en gaf een schitterende voorzet aan Romy T die voor doel stond en binnen kopte: 1-4. Na een corner van RKAVV belandde de bal in de kluts waarna deze door Rosalie werd weggewerkt. Opnieuw viel RKAVV aan en links-midden nr 16 sprintte alleen op doel af. Haar schot ketste af op de paal, rolde voor doel langs tegen de andere paal en werd daarna  weg geknald door Mijke. Enkele minuten voor tijd werd de nieuw ingebrachte boomlange spits van RKAVV aangespeeld. Van een afstand van 25 m knalde zij de bal strak in de touwen en liet Laura kansloos: 2-4.

RKAVV was beter dan de één na laatste positie in de competitie deed vermoeden. Het was scherp op de bal maar bij tijd en wijle ook zeer scherp op de man. Gelukkig liet Zuidland zich hierdoor niet intimideren en bleef gewoon voetballen. Het was hierdoor helaas geen leuke sportieve wedstrijd.

Volgende week thuis tegen RCL-VR2 dat op de 4e plaats staat. We zien er naar uit.

De schitterende foto’s van de wedstrijd zijn van Peter van der Wagt: de vader van Laura.