Terecht verlies van Zuidland VR1 tegen RKAVV VR1

RKAVV VR1

23 maart 2019 14:30

Dhr MacAndrew

23-3-2019  Zuidland VR1-RKAVV VR1: 0-2 (0-0)

Verdediging:  Jacky Greaves, Mijke Poldervaart,  Sanne Troost, Romy ter Steege (65 min Jessie)

Middenveld: Jade Weeda, Demi Engels (69 min Julia), Tamara van Rooyen

Aanval: Aafke Saarloos  (65 min Romy O), Romy Takken, Gwen van Dijk,

Bank: Jessie Vorstenbosch, Julia Wertz, Romy Ouwehand

Afwezig:  Ryanne Mol, Rosalie Poldervaart

Verzorging: Michelle

Scheidsrechter:

Na 10 seconden kreeg RKAVV een vrije trap na een duw van Tamara. Vanaf een mooi plekje links werd midden voor doel de geheel vrijstaande links-voor bereikt die direct binnenschoot. Gelukkig bleek het buitenspel te zijn geweest. Daarna volgden nog 5 mooie aanvallen en 2 corners van RKAVV waarbij  gelukkig geen doelpunten vielen omdat Laura en de verdediging goed in vorm bleken te zijn. De wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van Zuidland en  alle doeltrappen werden aanvankelijk onmiddellijk door RKAVV gepakt. Het was een wonder dat er nog niet was gescoord door RKAVV. Na 17 minuten wist Laura met de doeltrap Demi te bereiken die goed doorpasste naar Aafke. Helaas was de ver uitgelopen keeper sneller bij de bal. Even later onderschepte Romy T de bal op het middenveld en sprintte alleen op doel af. Een hard schot volgde maar de keeper stootte weg. Daar stond Tamara maar zij schoot helaas naast. Geleidelijk lukte het beter om met de doeltrappen Demi te bereiken en de bal dus in Zuidland te houden. Na 28 minuten werd de links-voor aangespeeld. Zij passeerde Romy S  en Sanne en ging alleen op doel af. Van dichtbij schoot zij snoeihard op de lat. Even later was er een lange aanval van Zuidland. Romy T onderschepte op het middenveld en passte naar Aafke. Daarna werden Gwen en Demi bereikt en uiteindelijk loste Jade een schot dat door de keeper werd gepakt. Opnieuw werd de links-voor van RKAVV bereikt. Zij passeerde Romy S en Sanne waarna de aanstormende Jacky met een sliding een eind aan deze uitbraak maakte.  We zagen mooi samenwerken van Romy T, Demi en Aafke maar helaas geen goed uitgespeelde kansen. Een vrije trap werd door Mijke weggewerkt en een corner van RKAVV werd door Demi onklaar gemaakt. Zuidland leek iets meer wakker te worden maar nog steeds speelde de wedstrijd zich vooral af op de helft van Zuidland. Er was heel veel balverlies: ballen werden niet goed gecontroleerd en kwamen niet aan. De snelle links-midden ontsnapte telkens aan Tamara en koos dan de kortste weg naar doel dwars door het midden.  Sanne en Mijke konden haar gelukkig steeds bijtijds van de bal lopen.

De tweede helft ging verder zoals de eerste was geëindigd: vooral controle bij RKAVV. In de 61ste minuut was er een spectaculaire redding door Laura nadat een middenvelder tot kort voor doel was doorgedrongen en een hard schot loste gericht op de verre hoek. Laura ging gestrekt de hoek in en pakte de bal.  In de 69ste minuut veroverde Romy T opnieuw de bal op het middenveld. Zij sprintte diep en gaf een mooie voorzet aan Romy O. Vanuit een lastige hoek loste zij een hard schot dat de keeper met moeite controleerde. Even later werd de spits van RKAVV aangespeeld. Sanne stapte in maar de spits passeerde en met Mijke op de hielen sprintte zij op doel af. Laura pakte gelukkig het schot. Even later was er een mooi uitgespeelde aanval van de rechts-voor aan de links-voor van RKAVV. Gelukkig voor Zuidland ging ook dit schot naast. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd bleek RKAVV over meer reserve te beschikken. In de 86ste minuut kreeg RKAVV een vrije trap 2 meter buiten de 16m lijn. Jessie, Jade en Romy O stonden in de muur. Laura stootte het uitstekende schot weg maar daar stond precies een middenvelder van RKAVV die van 1.5 meter afstand kon binnenschieten: 0-1. Een minuut later werd Sanne uitgespeeld na een ingooi en ging de kleine snelle aanvaller alleen op doel af: 0-2. Het mooie kop-doelpunt van Romy T werd helaas afgekeurd wegens buitenspel.

Vandaag, aan het begin van de 3e periode, helaas geen winst voor Zuidland. Zaterdag in de kwartfinale KNVB beker, thuis tegen Rkdeo Vr1 hopelijk beter. Let op; aanvang is 16.00 uur!