Stijgende lijn zet zich voort na klaterende overwinning van Zuidland VR1.

RCL VR2

1 december 2018 14:30

1-12-2018  Zuidland VR1-RCL VR2: 6-1 (3-1)

Verdediging:  Mijke Poldervaart, Rosalie Poldervaart, (55 min Romy S)  Sanne Troost, Jacky Greaves (67 min Jessie)

Middenveld: Jade Weeda (60 min Tamara), Gwen van Dijk,  Julia Wertz

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken,  Romy Ouwehand

Bank: Tamara van Rooyen, Romy ter Steege, Jessie Vorstenbosch

Afwezig:  Aafke Saarloos  , Demi Engels

Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging: Michelle Roos

Scheidsrechter: Hans Schelvis

De wedstrijd werd gespeeld op veld 1. Het regende af en toe fors maar was niet extreem koud. De fanclub kon comfortabel plaatsnemen op de tribune.

De wedstrijd begon met een mooie kans voor Ryanne. Daarna waren er nog 3 mooie aanvallen achter elkaar die door de keeper van RCL werden gepakt. Bas: “vreten, vreten, kom aan” . Kort na elkaar was er eerst een corner voor RCL die door Romy T werd onderschept en daarna was er een corner voor Zuidland waarbij Sanne prima in de weg stond en de bal via de tegenstander in doel gleed: 1-0. Even later onderschepte Laura een afstandsschot van RCL. De verdediging van Zuidland stond als een huis en wist zelfs het hoofd te bieden aan loslopende middenvelders. Jacky deed het uitstekend als back en gaf haar aanvaller geen enkele kans. Een corner van RCL viel op een mooi plekje voor de 2e paal maar Rosalie was er gelukkig eerder dan haar tegenstander en jaste weg. In de 21 ste minuut ontsnapte een middenvelder. Mijke en Roos namen over en tussen hen in sprintte zij op doel af. Zij stoorden voldoende en Laura ving het schot. RCL leek iets meer in de wedstrijd te komen en doordat 2 ongedekte middenvelders aan de aanval meededen kon de verdediging van Zuidland worden uitgespeeld. Uiteindelijk werd de vrijgespeelde spits aangespeeld en zij scoorde 1-1. In de 31 ste minuut onderschepte Julia een aanval van RCL en passte strak op Ryanne. Vanuit een moeilijke hoek kreeg zij de bal toch voorbij de keeper: 2-1. Zuidland had nu duidelijk meer overwicht: was meer aan de bal en RCL had heel veel moeite om van de eigen helft af te komen. Na 41 minuten onderschepte Rosalie de bal en gaf een lange pass aan Ryanne. Haar tegenstander miste en Ryanne draaide om haar heen en loste een onhoudbaar schot dat naar binnen krulde: 3-1.

Hoewel RCL zeer gemotiveerd uit de kleedkamer was gekomen, was het begin van de 2e helft een voortzetting van de 1e helft. Een aanval van de rechtsvoor met Mijke resulteerde in een pass naar de linksvoor met Jacky die met een sliding een eind aan dit avontuur maakte. In de 48ste minuut gaf Gwen een mooie voorzet aan Ryanne die met haar beroemde boogbal scoorde 4-1. In de 58ste minuut werd de spits van RCL aangespeeld. Met een fraaie beweging draaide zij van Romy S weg en loste een hard schot dat gelukkig door Laura werd gepakt. Een minuut later was er een identieke situatie waarbij de spits voorgaf aan de linksvoor. Jacky maakte met een sliding een eind aan deze aanval. RCL kwam meer in haar spel en de wedstrijd speelde zich plotseling voor een belangrijk deel af op de helft van Zuidland. Het spel van Zuidland werd rommelig en er was veel balverlies. RCL drukte door en er volgde een corner die door Mijke werd weggewerkt. Opnieuw werd de ontsnapte spits van RCL bereikt doordat zich middenvelders van RCL bij de aanval aansloten. Via de spits werd de links voor aangespeeld maar Jessie maakte een fraaie sliding op de bal en onderschepte. De volgende corner van RCL belandde na een sliding van Romy S in het zijnet. In de
75 ste minuut werd de spits opnieuw aangespeeld. Met haar fraaie draaibeweging liet zij Romy S achter zich en stuitte in het centrum op Sanne die korte metten met deze aanval maakte. Na 79 minuten werd Romy T weggestuurd. Zij sprintte diep en loste een snoeihard schot dat door de keeper werd weggestoten. Daar stond Ryanne die knetterhard terugschoot: 5-1. Na 80 minuten werd het weer druk voor doel van Zuidland . Er volgen achter elkaar 2 afstandsschoten die door Laura werden gepakt. Daarna was er een uitbraak van de linksvoor met Jessie die een pass gaf aan de aanstormende rechtsmidden maar Tamara was eerder bij de bal en onderschepte. Daarna probeerde de rechtsmidden het maar eens zelf maar Mijke onderschepte en werkte weg. In de 90ste minuut loste Romy T een hoog afstandsschot en Romy O dacht hem binnen te lopen maar via de paal ketst de bal op bizarre wijze terug in het veld. 1 minuut later gaf Ryanne een fraai passje aan Romy T die met een mooi boogje binnenschoot: 6-1.

Het was een wonderschone 1e helft waarin alles leek te lukken. De 2e helft werd steeds chaotischer en de fanclub zag met angst de volgende tegentreffer tegemoet. Gelukkig bleef die uit en Zuidland heeft een schitterende overwinning behaald en stijgt daarmee over RCL heen naar de 4e plaats. Dat is toch wel een felicitatie waard.

Volgende week is alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop. Uit in ’s Gravezande. Tot dan.

De schitterende foto’s van de wedstrijd zijn alweer van Peter van der Wagt: de vader van Laura.