Eindelijk serieuze winst voor Zuidland VR1

Berkel VR2

10 november 2018 11:00

10-11-2018  Berkel VR2-Zuidland VR1: 2-3 (1-3)

Op moment van spelen stond Berkel VR2 op de 2e plaats in de competitie en Zuidland op nr 7.  Het beloofde een spannende wedstrijd te worden

Verdediging:  Jessie Vorstenbosch, Mijke Poldervaart,  Sanne Troost, Aafke Saarloos (45 min Romy S)

Middenveld: Jade Weeda (87 min Rosalie), Tamara van Rooyen, Demi Engels (70 min Romy O)

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken,  Jacky Greaves

Bank: Rosalie Poldervaart,  Romy ter Steege, Romy Ouwehand

Afwezig:  Gwen van Dijk, Julia Wertz, Bas Nieuwenhuizen, Michelle Roos

Coach: Hans Schelvis, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Al direct in de eerste minuut waren er 2 aanvallen van Berkel: beiden over de flanken en beide schoten werden gepakt door Laura. Het was duidelijk dat het gevaar van Berkel vanaf de flanken zou komen en niet door het centrum. Na 10 minuten werd de linksvoor aangespeeld en, hoewel gestoord door Aafke en Sanne, wist zij toch een mooie voorzet te geven aan de geheel vrij op 2 m voor doel staande midmid: het schot ging gelukkig ver over. Daar kwam Zuidland mooi mee weg. Een minuut later werd Laura getest door een niet bewuste terugspeelbal van Tamara,  gericht op de linker kruising. Laura ging gestrekt de hoek in en redde. Gelukkig zag de scheidsrechter er ook geen terugspeelbal in. Het bleef druk voor doel van Zuidland en 2 minuten later maakte Laura een onnodige sliding op een doorgebroken speelster hetgeen terecht een penalty opleverde. De spits schoot strak binnen: 1-0. Een minuut later stond Berkel er al wéér en viel aan vanaf rechts. Aafke werkte weg met een fraaie boogbal over doel heen. Na 20 minuten begon Zuidland een beetje in de wedstrijd te komen en waren er ook aanvallen van Zuidland. Echter, in de 25ste minuut werd de linksvoor van Berkel opnieuw bereikt en geflankeerd door Aafke snelde zij op doel af. Het gemankeerde schot kon door Laura worden gepakt. Intussen deed Jade goede zaken op het middenveld: zij was snel, zat er tussen en won haar duels. Toch brak de linksvoor opnieuw uit, nu met Mijke op snelheid ernaast: het schot ging naast. Laura werd flink getest met een schot dat zij met de voet wegwerkte en de rebound die zij daarna pakte. In de 30ste minuut gaf Demi een lange pass aan Romy T. Zij draaide mooi weg van haar tegenstander en schoot van enige afstand scherp links hard, strak en onhoudbaar binnen : 1-1. Enkele minuten later gaf Jessie een lange bal die uit leek te gaan maar Romy T wist de bal binnen te houden en sprintte op doel af. Een mooie voorzet volgde en de klaarstaande Jacky kon binnentikken: 1-2. Berkel probeerde nog een aanval maar de bal werd door Mijke onderschept en een lange bal op Ryanne volgde. De keeper kon haar schot met de toppen van de vingers buiten doel houden. De daarop volgende corner werd door Ryanne genomen en belandde precies op het hoofd van Romy T die binnenkopte: 1-3. Daarna was er nog een solo van Romy T die zich prachtig van haar verdediger ontdeed en daarna voorgaf aan…. Niemand.

De 2e helft begon met 2 doelpogingen van Zuidland vanaf links. Na een schwalbe in de 50ste min kreeg Berkel een vrije trap op de punt van de 16 m links. In de muur stond alleen Romy S. Het schot ging recht in de verre kruising: 2-3. Vijf minuten later kreeg Zuidland een corner. Romy S kopte en de keeper stootte weg waarna de bal op de doellijn viel en een verdediger wegtrapte.  Er was wat twijfel of de bal wel of niet de doellijn gepasseerd was omdat de keepster vrijwel geheel achter de eigen doellijn lag.  In de 2e helft bleef Zuidland aanvallen terwijl de aanvallen van de snelle Berkelse links- en rechtsvoor goed werden aangepakt door Mijke en Jessie. Een corner van Berkel werd door Demi weggekopt. Zuidland was in de 2e helft duidelijk de betere partij en er waren mooie aanvallen waaruit helaas niet werd gescoord. Kort voor rust kreeg Berkel nog 3 corners waaruit 1 keer werd over geschoten en de anderen werden weggewerkt door Sanne en door Rosalie.

Gewonnen van een team dat toch wel echt hoger stond, in een spannende wedstrijd waarin Zuidland steeds beter leek te worden. Volgende week thuis tegen een bekende: Ariston. Dit team is afgelopen seizoen net als Zuidland gepromoveerd naar de 2e klasse. We zien er naar uit.