Zuidland VR1 nog niet terug op niveau

Sportclub Monster VR1

13 oktober 2018 14:30

Dhr Molenaar

13-10-2018  Monster VR1-Zuidland VR1: 5-0 (2-0)

Voor deze wedstrijd werd afgereisd naar VV Monster waarvan VR1 een team is dat Zuidland goed kende uit 2 eerdere promotie-degradatie wedstrijden.

Verdediging:  Mijke Poldervaart, Sanne Troost, Romy ter Steege, Jessie Vorstenbosch (45 min Aafke)

Middenveld: Demi Engels (Jacky 70 min),  Gwen van Dijk, Tamara van Rooyen (45 min Julia)

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken,  Romy Ouwehand

Bank: Julia Wertz, Jacky Greaves, Aafke Saarloos, (Jade Weeda, Petra Klumpers)

Afwezig: Bas Nieuwenhuizen

Geblesseerd: Rosalie Poldervaart

Coach: Hans Schelvis, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging: Michelle Roos

Scheidsrechter: L. Molenaar

In de 3e minuut gaf de snelle linksvoor reeds haar visite kaartje af door geflankeerd door Jessie op doel af te sprinten. Jessie stoorde voldoende en het schot ging naast. Enkele minuten later werd de spits van Monster aangespeeld. Met Sanne op de hielen ging zij op Laura af maar Laura liep goed uit en pakte de bal. Behalve de razend snelle linksvoor bleek Monster ook te beschikken over een razendsnelle rechtsvoor die door Mijke met enige moeite werd gecontroleerd. We zagen mooie 1-2-tjes van Mijke met Demi, die verdedigend goed ondersteunde. Zuidland wist toch een aantal mooie kansen voor zichzelf te creëren  maar helaas waren ook de verdedigers van Monster zeer behendig en wisten steeds de score net te voorkomen. Na 15 minuten werd de midmid aangespeeld, zij passeerde Gwen met een mooie beweging en trok daarna op tot de 16 m lijn. Daarvandaan loste zij geheel ongehinderd en dwars door het centrum een knetter hard en onhoudbaar schot: 1-0.  Daarna waren er een aantal mooie aanvallen van Monster van de links- en rechtsvoor die door Jessie en Mijke werden onderschept. Een doelpoging werd gepakt door Laura. Een corner van Monster werd weggewerkt door Demi, en Jessie maakte met een fraaie sliding een eind een aanval na een vrije trap. Na 26 minuten kreeg Zuidland een corner die werd genomen door Ryanne. Sanne schoot recht op de keeper die wegstootte en daar stond Romy S die schuin naast kopte.  De doeltrap van Monster werd onderschept door Demi die keihard terug ketste naar Romy O. De doelpoging werd onderschept door de uitstekende keeper. Even later werd Romy O weggestuurd en met achterlating van haar verdediger snelde zij op doel af. Helaas opnieuw geen doelpunt. Kort voor rust werd de midmid nr 35 aangespeeld. Zij passeerde Sanne en loste een hard schot vanaf links. Laura pakte deze bal en nam de uitbal. Deze werd echter onderschept door Monster die direct terug passte op de nog steeds geheel vrij en midden voor doel staande midmid. Vanaf 2 meter schoot zij koelbloedig binnen: 2-0.

Direct na aanvang van de 2e helft waren er mooie kansen voor Zuidland maar de keeper stond steeds in de weg. Kort na aanvang van de 2e helft werd de aan de aandacht van Julia ontsnapte nr 35 aangespeeld centraal op de 16m lijn. Zij passeerde eerst Romy S en daarna de uitgelopen Laura en schoot eenvoudig binnen: 3-0. Een minuut later een exacte herhaling van zetten: 4-0. Opnieuw waren er kansen voor Zuidland maar geen scores. Daarna werd de ontsnapte nr 35 opnieuw gevonden. Zij passeerde iedereen en scoorde maar het doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel (?). De volgende exercitie van nr 35 begon rechts op het midden. Zij passeerde eerst Romy S, daarna Aafke waarna uiteindelijk Jacky een sliding maakte op de bal en Mijke onderschepte en wegknalde. Kort voor het eindsignaal trok de vrij rondlopende nr 35 een sprintje en onderschepte centraal op de 16 m lijn een terugspeelbal op Sanne. Zij sprintte daarna alleen op doel af en scoorde hard links onder: 5-0.

Zuidland is vandaag niet aan scoren toegekomen maar er zijn zeker kansen geweest. Jammer dat de verdediging van Monster dit steeds kon voorkomen. Verdedigend is Zuidland nog helemaal niet op het niveau van vorig jaar. Hier wordt aan gewerkt.

Volgende week is er een bekerwedstrijd: uit tegen DSVP een eerste klasser!

We zien er naar uit.