Zuidland blijft hangen op 1 punt uit tegen ARC

ARC VR1

2e klasse B

18 mei 2019 12:15

17-5-2019  ARC VR1-Zuidland VR1: 1-1 (1-0)

Doel: Laura van der Wagt

Verdediging:  Aafke Saarloos  (70 min Richelle), Mijke Poldervaart,  Sanne Troost, Jessie Vorstenbosch

Middenveld: Demi Engels (55 min José), Romy ter Steege,  Tamara van Rooyen

Aanval: Ryanne Mol, Romy Ouwehand (83 min Jacky), Karin van Elderen

Bank: Jacky Greaves,  Richella Schouten, José Breukelman

Afwezig/geblesseerd:  Julia Wertz, Jade Weeda, Rosalie Poldervaart, Gwen van Dijk, Romy Takken

Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Voor deze wedstrijd werd afgereisd naar Alphen aan den Rijn. Het was zonnig weer en het was warm op het kunstgras! De ziekenboeg van Zuidland VR1 was ruim gevuld maar Karin, Richelle en José waren gelukkig fit en bereid mee te doen.

De eerste aanval in de 1e minuut was voor Zuidland: Jessie gaf een fraaie pass aan Romy O die voorgaf aan Ryanne: het schot ging helaas over. Daarna volgden nog een tweetal kansen voor Zuidland maar geen scores. De bal werd goed rond getikt tussen Romy S, Jessie en Karin. Aan een aanval van de linksvoor, met Jessie op de hielen, werd door Mijke een eind gemaakt met een sliding.

ARC beschikte over 2 snelle aanvallers: nr 7 en nr 11 die voortdurend van positie wisselden. In de 20ste minuut zagen we Aafke nr 11 over de achterlijn dwingen maar even later loste nr 11 wel vlak voor de achterlijn een schot uit een moeilijke positie. De bal ging voor langs. Aan de andere kant wrong en vocht Romy O zich vrij van haar verdedigers en drong richting doel. De keeper was echter eerder bij de bal. Na 25 minuten werd een corner van Zuidland weggekopt door ARC in de richting van nr 7. Zij passeerde Aafke en sprintte richting doel waarbij zij Laura op het verkeerde been zette en binnenschoot: 1-0.  Er waren kansen en gevaarlijke situaties voor beide goals maar geen doelpunten. Zo werden Karin, Romy S en Tamara met fraaie passes weggestuurd maar de bal ging steeds hoog over doel. ARC en Zuidland kreeg ieder 4 corners in de eerste helft zonder resultaat.

Het regende corners in de 2e helft waardoor het spel vaak stillag. José kwam erin op de plek van Demi. Na 68 minuten kreeg ARC een corner die door Romy S richting José werd gekopt. Zij zette een sprint in richting doel van ARC en loste een hard schot. De keeper stootte weg maar daar stond Romy S alweer die hard terug schoot. De keeper pakte deze bal echter ook. Daarna werd Ryanne aangespeeld die vanaf diep links voorgaf aan de meegelopen José. Zij gaf een schitterende pass aan de vrij voor doel staande Romy S die eenvoudig kon binnenschieten: 1-1. Daarna kwam Richella erin voor Aafke. Na 75 min kreeg Zuidland een vrije trap die door Ryanne richting uiterste rechter hoek van doel werd gestuurd. De keeper tikte de bal nog net buiten doel. De links en rechts voor van ARC zetten een gezamenlijke aanval op maar Zuidlands verdediging had er geen moeite mee. Opnieuw werd José bereikt en zij sprintte richting doel waarna zij van enige afstand een hard schot loste. Helaas had zij Karin niet gezien die prachtig vrij stond voor doel. De keeper pakte de bal. Na 83 minuten kwam Jacky erin voor Romy O. Een geoliede aanval van de nrs 7 en 11 van ARC testte Jessie en Mijke maar de bal ging naast. Even later werd Richella weggestuurd en zij sprintte richting doel van ARC. Zij wist er een corner uit te slepen. In de 85ste minuut nam Ryanne een corner. Helaas kopte Romy S van doel af waardoor ARC er met de bal vandoor ging. Even later kreeg ARC weer een corner. Laura stootte weg maar ARC had de rebound waarna Mijke de bal vanaf de doellijn weg wist te jassen. Daarna was er een mooie actie van Ryanne en Richella maar de scheids floot af wegens overtreding? Opnieuw verscheen nr 11 in het 16m gebied maar Mijke maakte met een sliding een eind aan dit avontuur. De daaruit volgende corner werd door Romy S weggekopt naar José. Daarna werd helaas weer balverlies geleden door Zuidland en was ARC weer in de aanval. De volgende corner werd door Romy S en daarna door Karin definitief onklaar gemaakt. Nr 11 zette nog een wanhoopaanval in met Jessie op de hielen. Kort voor doel loste zij een hard en strak schot dat door Laura met de voeten werd weg gekaatst.

In de 2e helft kreeg ARC 8 corners en Zuidland 4, maar er werd niet uit gescoord.

De laatste competitie wedstrijd is volgende week thuis tegen Monster: we hopen op herstel van de geblesseerden en op een mooie wedstrijd.

Joke