Gemankeerd Zuidland verliest laatste competitie wedstrijd van Monster

Sportclub Monster VR1

25 mei 2019 14:30

Dhr. Molenaar

25-5-2019  Zuidland VR1-Monster VR1: 1-4 (1-3)

Verdediging:  Aafke Saarloos , Mijke Poldervaart,  Sanne Troost (55 min Natasha), Jessie Vorstenbosch

Middenveld: José Breukelman, Romy ter Steege,  Tamara van Rooyen

Aanval: Romy Ouwehand (55 min Jacky), Ryanne Mol, Gwyneth Slijk

Bank: Jacky Greaves,  Natasha Siep, Demi Engels

Afwezig/geblesseerd:  Julia Wertz, Jade Weeda, Rosalie Poldervaart, Gwen van Dijk, Romy Takken

Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging Jade

De laatste competitie wedstrijd van dit seizoen was tegen Monster, de een na bovenste met een puntental gelijk aan dat van de koploper. De ziekenboeg van Zuidland VR1 was helaas nog steeds ruim gevuld en hoewel Demi op de bank zat bleek zij wel geblesseerd te zijn. José, Gwyneth en Natasha waren gelukkig fit genoeg en bereid mee te doen.

De eerste aanval in de allereerste minuut was voor Monster, Jessie drukte haar aanvaller goed van doel af en het schot was dus nauwelijks een doelpoging te noemen. Een doeltrap volgde. De volgende aanval kwam opnieuw vanaf links maar Aafke nam over en voorkwam een doelpoging. Na 6 minuten werd midmid nr 35 aangespeeld en zij zette een aanval in over links. Mijke zat er nog tussen maar kon de doelpoging niet voorkomen en de bal schoot net onder de lat door : 0-1. Even later werd Gwyneth aangespeeld. Zij sprintte diep en gaf voor maar er was helaas niemand van Zuidland meegelopen. Een corner van Zuidland werd mooi door Romy S gekopt maar de keeper stond helaas op de goede plek. De tegenaanval werd met vereende krachten door Jessie, Sanne en Mijke weggewerkt. De wedstrijd speelde zich voor een belangrijk deel af op de helft van Zuidland en na 12 minuten werd de rechts voor aangespeeld. Aafke wist haar niet alleen bij te houden maar haalde zelfs in! Het gestoorde schot kon eenvoudig door Laura worden opgeraapt. Na 22 minuten probeerde Romy S een afstandsschot dat door de keeper werd gepakt. Romy O legde vele kilometers af en wist met haar bekende snelheid Monster toch steeds te verrassen. Na lang balbezit door Monster, in de 24 ste minuut, werd uiteindelijk de aan de aandacht ontsnapte nr 35 geheel vrij voor doel aangespeeld en zij schoot strak binnen: 0-2. Twee minuten later passte Mijke een lange bal naar Romy S die geen minuut twijfelde en een steekbal gaf aan Gwyneth. Zij sprintte alleen op doel af en scoorde met haar knie over de uitgelopen keeper heen: 1-2. Helaas bleef Monster gretiger en sneller. Zuidland kwam slecht voor de man waardoor de meeste doeltrappen direct naar Monster gingen. De wedstrijd werd dus vooral op de helft van Zuidland gespeeld. In de 38ste minuut werd opnieuw de aan de aandacht ontsnapte nr 35 bereikt. Zij gaf fraai voor aan een vrij lopende speelster van Monster die hard uithaalde: 1-3. Kort voor rust was er toch nog een mooie aanval van Zuidland waarbij  Ryanne werd bereikt. Van enige afstand schoot zij snoeihard op de lat.

De 2e helft begon met een aanval van Monster waarbij de aangespeelde speelster buiten spel stond. Na 52 minuten wist Zuidland de bal weer te bemachtigen en er  volgde een aanval waarbij Tamara voor gaf aan Gwyneth. Zij gaf een tikje naar Ryanne die flink uithaalde maar helaas ging de bal over. Na 55 minuten moest Romy O er uit wegens blessure. Aafke ging op haar positie spelen en Jacky stond op voorstopper positie met Mijke naast haar op rechts. Kort daarna brak de rechts voor uit die een losgelaten speelster van Monster aanspeelde die direct binnenschoot: 1-4. Na 59 minuten onderschepte Romy S de bal op het middenveld. Zij gaf een steekpass aan Ryanne die een schitterende voorzet gaf aan José. Met haar chocoladebeen werd helaas een zwak schot gelost dat de keeper gemakkelijk pakte. Daarna werd 10 minuten lang heen en weer gespeeld waarbij Zuidland de bal nauwelijks in bezit had, maar wel serieuze doelpogingen wist te voorkomen. Verdedigend Zuidland werd dus goed getest! Monster was feller en sneller en won de duels. Na 69 minuten was er gevoelig balverlies op het middenveld van Zuidland. Nr 28 ging alleen op doel af maar verzuimde door te lopen. Van afstand schoot zij in de handen van Laura. In de 80ste minuut wist Mijke nog een bal van de doellijn weg te trappen en Ryanne schoot aan de overkant nog 2 keer op de lat.

Helaas heeft Zuidland VR1 verloren. Dit is niet helemaal onverwacht gezien de vele geblesseerden. Toch mag Zuidland nacompetitie spelen en de eerste wedstrijd staat al voor volgende week op het programma. We hopen vooral op herstel van de geblesseerden vóór die tijd!