Zwak Zuidland VR1 verspeelt punten tegen Ariston

Ariston'80 VR1

2e klasse B

16 maart 2019 12:00

16-3-2019  -Ariston VR1- Zuidland VR1: 0-0 (0-0)

Doel: Laura van der Wagt

Verdediging:  Jessie Vorstenbosch (75 min Romona), Mijke Poldervaart,  Sanne Troost, Romy ter Steege

Middenveld: Jade Weeda, Julia Wertz, Tamara van Rooyen

Aanval: Gwen van Dijk, Romy Takken, Romy Ouwehand (45 min Demi),

Bank: Jacky Greaves, Demi Engels, Romona Postma

Afwezig:  Ryanne Mol, Rosalie Poldervaart, Aafke Saarloos

Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging: Romona

Scheidsrechter: student van Ariston

Het stormde in Delft: windkracht 7. De wind stond recht op het veld, van links naar rechts en Laura begon in het doel aan de rechter zijde. Door de flat aan de overkant waren er ook draaiwinden die er voor zorgden dat het echt een voetbalwedstrijd met hindernissen werd.

De eerste aanval was van Zuidland. Romy O werd aangespeeld op het middenveld en liep diep rechts. Zij gaf goed voor aan Romy T die direct schoot. De keeper stootte weg en daarna kon Ariston de bal wegwerken. Na 5 minuten was er een lange aanval van Ariston waarbij het Zuidland niet lukte de bal weg te krijgen van haar helft. De wind speelde hierin zeker een rol. Een corner van Ariston waaide op dak van het doel. Daarna waren er wat kleine kansen voor beide partijen. Na 17 minuten onderschepte Romy T de bal op het middenveld en gaf een schitterende steekpass aan de doorgelopen Tamara. Zij ging ongehinderd op doel af maar gaf  een pass áchter de meegelopen Gwen. Romy T pakte gelukkig op en een mooi schot volgde maar de keeper pakte dit schot. Opnieuw zagen we mooie combinaties van Jade en Romy T, Jessie en Gwen, Gwen -Romy T – Gwen, maar geen doelpunten. Daarna was er weer een fase waarin vooral op de helft van Zuidland werd gespeeld. In de 28ste minuut werd een uitbal van Laura op Sanne onderschept door een van de zeer snelle, kleine aanvallers van Ariston. Een hard schot volgde maar Laura pakte de bal. Na een corner van Ariston veroverde Mijke de bal en een fraaie steekpass op Gwen volgde. Helaas kon haar uitstekende verdediger dicht bij doel nog net uit trappen. De aanval van de kleine, snelle rechts-voor, met Jessie als verdediger er naast, resulteerde in een schot in het zijnet. Ariston was sneller, feller, speelde fysieker dan Zuidland en won dus meer duels. Vooral bij doeltrappen kwam Ariston op het middenveld beter voor de vrouw waarbij zij keer op keer de bal veroverden.  Een afstandsschot werd door Laura weggeketst waarna Mijke wegtrapte. Opnieuw volgde echter een afstandsschot dat Laura nu klemvast had. Toch waren er kort voor rust nog een paar mooie kansen voor Zuidland maar helaas deed de keeper van Ariston uitstekend werk.

Aan het begin van de tweede helft bleek Romy O gewisseld voor Demi die op midmid positie ging spelen, Julia schoof naar de aanval. Vrijwel direct na hervatten van de wedstrijd schoot Gwen snoeihard op de lat. De zeer beweeglijke en technisch spelende links-voor, nr 16, brak uit maar Mijke en Sanne wisten haar van de bal te lopen en een schot te voorkomen. Daarna ontsnapte nr 16 opnieuw aan Romy S en zij ging alleen op doel af. Laura pakte het uitstekende schot met moeite door uit te tikken. Na een corner van Ariston werd in de rebound op het uiterste linker bovenhoekje van doel gemikt maar Laura ging gestrekt de hoek in te tikte de bal weg. Na 55 min was  er een lange aanval van Zuidland waarbij uiteindelijk Jade een schot loste dat de keeper pakte. Er waren opnieuw kansen voor beide partijen maar enerzijds stond de verdediging van Zuidland uitstekend en Laura was in topvorm, anderzijds lukte het Zuidland niet een goed uitgespeelde kans te creëren. De sterke wind zal zeker een rol hebben gespeeld in het balverlies en het lukte dus niet de Zuidlandse aanvallers te bedienen. In de 78ste  min kreeg Zuidland een corner die door de wind gedragen ver voorbij doel door de snelle nr 16 werd opgepakt. Zij stormde alleen op Zuidlands doel af maar Laura pakte ook dit schot. Bij de volgende corner stond Demi er uitstekend voor maar ook nu was de bal voor de keeper. Een uitbraak van de links- en rechts-voor van Ariston werd door uitstekend samenwerken van Romona en Mijke onderschept. Na 2 keer verlies van het duel op het middenveld volgden aanvallen vanaf rechts. Het eerste schot werd door Laura gepakt. Aan de tweede aanval werd door Mijke een eind gemaakt met een sliding.

Gelukkig was het verdedigende deel van Zuidland goed in vorm vandaag dus 0-0 was het best haalbare resultaat.

Volgende week thuis tegen RKAVV. Dat zou toch moeten lukken!

Joke