Zuidland VR1 doet zichzelf tekort tegen ARC

... (schot)

6 oktober 2018 14:30

H. Schelvis

6-10-2018  Zuidland VR1 ARC-VR1: 1-1 (0-0)

Vóór de wedstrijd was het voltallige VR1 en VR2 team op de foto gegaan: een zonnige foto want het was prachtig weer. Helaas had Zuidland VR1 wel te kampen met geblesseerden.

Verdediging:  Aafke Saarloos, Sanne Troost, Romy ter Steege, Mijke Poldervaart

Middenveld: Petra Klumpers (55 min Jessie),  Julia Wertz, Tamara van Rooyen (72 min Jade)

Aanval: Jacky Greaves, Ryanne Mol,  Romy Ouwehand (55 min Demi)

Bank: Demi Engels , Jessie Vorstenbosch, Jade Weeda, (Gwen van Dijk)

Geblesseerd: Rosalie Poldervaart, Romy Takken

Trainer/Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging: Michelle Roos

Scheidsrechter: Hans Schelvis

Inmiddels is het traditie dat de eerste aanval, na 4 minuten, voor Zuidland is: Aafke onderschepte, schoot door naar Romy S die een lange pass gaf aan Ryanne. De bal belandde op het dak van het doel. Even later was de eerste corner voor ARC. De bal viel in de kluts midden voor doel en werd weggewerkt door Romy S. Daarna bleef de bal minutenlang op het middenveld van beide partijen waarbij over en weer balverlies werd geleden en de bal eindeloos over de lijn werd geschopt. Gelukkig wist Romy O de bal te heroveren en zette de aanval in. Een fraaie pass op Jacky volgde die helaas naast schoot. Na 10 minuten was er een goed uitgespeelde doelkans van ARC waarbij de spits met Romy S aan haar zijde een “rollertje” op doel loste. Laura pakte moeiteloos deze bal. Even later was de spits opnieuw in de aanval, nu geflankeerd door Sanne. Zij gaf voor aan een geheel vrij aanstormende middenvelder die naast schoot. Na 28 minuten werd Romy O aangespeeld en in het duel om de bal wist zij er een corner uit te slepen. Deze werd genomen door Ryanne. Romy O kopte strak richting hoek maar de keeper had de bal klemvast. 4 minuten later werd Jacky diep gestuurd. Zij gaf een voorzet aan Romy O die opnieuw kopte maar opnieuw kon de keeper  een score voorkomen. Een minuut later was er een vrije trap voor ARC net buiten de punt van het 16m gebied. De muur bestond slechts uit Aafke en Romy S en Sanne kopte weg. Even later was er opnieuw een corner voor ARC. Een hard en gericht schot volgde maar Laura stootte weg waarna Sanne echt weg werkte. Kort voor rust was er een schitterende aanval waarbij Romy S passte op Jacky. Zij gaf voor aan Ryanne die helaas in het zijnet schoot.

Direct na aanvang van de 2e helft werd Ryanne aangespeeld. Zij won de duels met 2 verdedigers en gaf prachtig voor aan Tamara, die geheel vrij voor vrijwel leeg doel stond. Helaas ging de bal naast. In de 50ste minuut was er een vrije trap voor Zuidland. Ryanne schoot op doel maar de keeper stootte weg. De rebound was voor de vrijstaande Julia die helaas in de handen van de keeper schoot.   2 minuten later werd balverlies geleden op het middenveld. De links voor werd aangespeeld terwijl alleen Sanne nog achter was. Zij werd gepasseerd en een hard schot op doel volgde. Gelukkig wist Laura een score te voorkomen. Na de wissels ging Aafke aanvallend spelen. In de 59ste minuut volgde een aanval waarbij 2 ARC-ers tegenover Sanne stonden. Laura stootte de bal weg en de aanstormende Romy S werkte echt weg. Even later gaf Jessie een schitterende lange pass op Ryanne. Zij vocht zich om haar verdediger  heen en gaf een pasklare pass aan Julia die op een mooie positie voor doel stond. Het schot was helaas te zacht en werd eenvoudig door de keeper gepakt. Een paar minuten later kreeg ARC een vrije trap. Vanuit de rebound werd er hard op de lat geschoten: hier kwam Zuidland mooi weg. Opnieuw was er een aanval van 2 ARC-ers , nu met alleen Mijke achter. Romy S kwam versterken en samen wisten zij de bal te heroveren. In de 67 ste minuut werd Ryanne weggestuurd. Zij ging alleen op doel af en loste een snoeihard schot. De keeper stootte weg en daar liep Jacky die eenvoudig kon binnenschieten 1-0. Vijf minuten later gaf de rechts midden van ARC een mooi passje op de spits die ongehinderd vanaf de 16m lijn binnenschoot: 1-1. Daarna volgden nog een aantal mooie aanvallen van Zuidland maar de bal wilde er niet meer in.

ARC was niet sterk, maar Zuidland was vandaag erg zwak. Gelijkspel deed deze wedstrijd voldoende eer aan. Wel jammer van de punten!

Tot zaterdag uit tegen Monster.