Zuidland VR1 deelt de punten met RCL

Jacky Greaves (omhaal)

6 april 2019 11:00

Dhr Sewnadan

7-4-2019  RCL VR2-Zuidland VR1: 2-2 (0-1)

Verdediging:  Tesse Kooistra (70 min Petra), Mijke Poldervaart,  Sanne Troost (70 min Demi), Jessie Vorstenbosch

Middenveld: Romy ter Steege, Julia Wertz, Tamara van Rooyen

Aanval: Jacky Greaves (80 min Gwen), Romy Ouwehand, Aafke Saarloos

Bank: Gwen van Dijk, Demi Engels, Petra Klumpers

Afwezig:  Ryanne Mol, Rosalie Poldervaart, Jade Weeda, Romy Takken

Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Zuidland VR1 moest vandaag vroeg op want de wedstrijd in Leiderdorp begon al om 11 uur. Het was prima weer om te ballen; zelfs een beetje fris op de tribune.

De eerste kans in de wedstrijd was voor Aafke: het schot ging over. 2 minuten later volgde een schitterende pass van Jacky naar Romy O die doorpasste naar Aafke. Geflankeerd door haar verdediger sprintte zij richting doel. Een corner volgde die door RCL werd weggekopt. Daar stond Julia die helaas ver over schoot. De wedstrijd speelde zich grotendeels af op de helft van RCL met mooie kansen met Jacky, Romy O en Aafke in de hoofdrol. Romy O schoot snoeihard op de lat. Pas na 10 minuten was de eerste aanval van de links-midden van RCL met Tamara op de hielen. Na de sliding van Tamara kon Laura het schot vangen. 1 tel later werd Jacky aangespeeld. Zij kopte de bal achteruit over haar tegenstander heen en was zelf eerder bij de bal. Zij sprintte op doel af en schoot onhoudbaar binnen: 0-1. In de 20ste minuut werd de doeltrap van Laura door de links-midden gepakt. Zij twijfelde geen moment en schoot keihard terug richting doel. Gelukkig kreeg Laura de bal direct klemvast. Even later ontsnapte de rechts-voor maar Sanne maakte korte metten met dit avontuur. De rechts –midden bleek een zeer snelle aanvallend ingestelde speelster en Tamara had er de handen zeer vol aan. Daarna was er een fase waarin Zuidland het initiatief uit handen gaf en RCL de ruimte kreeg. Er was veel balverlies op het middenveld, ballen werden achter de vrouw gepasst en duels werden verloren. Van grote afstand loste de centrale verdedigster een goed schot maar Laura stond er. Na25 minuten kreeg RCL een vrije trap op de punt van de 16m rechts. In de muur stonden Julia, Romy S en Jessie. De links-voor werd bereikt en zij kopte snoeihard op de paal!   Opnieuw ontsnapte de snelle rechts-voor aan Tesse en opnieuw nam Sanne goed over en bracht de bal terug naar de aanval. Even later werd bij de ingooi de lange spits bereikt. Mijke maakte een sliding en het gemankeerde schot werd eenvoudig door Laura uit getikt. Kort voor rust was er een gevaarlijk moment voor doel van Zuidland waarbij Laura te laat terug in doel was. Jessie kon haar aanvaller van de bal lopen en knalde uit. Even later liet Zuidland een schitterende aanval zien waarbij Romy S Romy O aanspeelde. Zij liep diep en gaf voor aan Jacky die helaas net naast kopte.

Direct na aanvang van de 2e helft mocht Jacky een corner nemen. Sanne kopte net over. Een diepe pass van Mijke op Julia resulteerde in een voorzet die helaas door de keeper gepakt kon worden. Even later ging de links-voor van RCL richting doel. Zij passeerde Sanne maar gelukkig was Laura goed uit haar doel gekomen en pakte de bal. Opnieuw kwam de links-voor in actie en zij passeerde Jessie waarna Laura het schot miste. Gelukkig stond daar Sanne die fors wegwerkte. Even later kwam Romy O de bal op de middenlijn halen bij Jessie en sprintte alleen op doel af. Zij loste een hard schot dat door de doelvrouw werd weggestoten. Daar stond de meegelopen Tamara die woest uithaalde en er 0-2 van maakte. Hierna stortte Zuidland helaas in en begon RCL met de moed der wanhoop aan een offensief. Dat was een slechte combinatie… voor Zuidland dan. Er waren ongelofelijk veel missers op Zuidlands midden en er liepen voortdurend vrije middenvelders in het 16m gebied. De druk op de verdediging werd enorm en Sanne, Mijke, Jessie en Tesse waren voortdurend bezig met wegjassen, inhalen,  en wegkoppen van de bal. In de 60ste minuut werd opnieuw een doeltrap van Laura onderschept door een RCL speelster die beter voor haar man kwam dan Zuidland. Zij knalde de bal direct terug richting voorhoede en een fraai en onhoudbaar schot volgde: 1-2. Een vrije trap van RCL werd door Sanne gestopt, en door Mijke weggewerkt. Daarna volgde opnieuw een aanval van RCL vanaf rechts. Sanne miste waarna een hard schot op de paal volgde. De doeltrap van Laura werd opnieuw door RCL op het middenveld gepakt. Direct werd de bal teruggejast maar Laura wist de bal er met de vingertoppen nog uit te houden. Een vrije trap van RCL vanaf de punt 16 m werd door Laura weggestoten en de rebound was voor RCL. Gelukkig schoot zij wéér op de paal. Romy S kwam op de plek van Sanne en Demi begon op het middenveld. Daarna kreeg RCL 3 corners achterelkaar. De laatste werd door Mijke vanaf de doellijn weggetrapt. De rebound was voor RCL die direct terugschoot maar nu stond Laura wel op de goede plek. Petra kwam erin voor Tesse waarbij Aafke naar de verdediging schoof en Petra ging aanvallen. Opnieuw kwam RCL met velen tegelijk. Romy S kopte achterover en Laura pakte de bal. In de 80 ste minuut belandde de bal na een ingooi bij de links-voor. Zij gaf een hoge voorzet die door RCL achterover werd gekopte waardoor de bal in de uiterste rechter hoek van doel belandde: 2-2. Een terugspeelbal van Romy S werd door RCL onderschept terwijl Laura ver uit doel was. Mijke haalde de bal van de doellijn. Even later was er een grote kans van Zuidland waarbij Tamara diep liep en een voorzet gaf. Helaas was er niemand meer voor doel.

Een redelijk goede eerste helft en een zeer matige 2e. Jammer dat de mooie voorsprong zomaar is opgelost.

Dinsdag de Rijnmondcup tegen Berkel. We zien er naar uit.