GEMISTE PENALTY EN PAAL STAAN OVERWINNING IN DE WEG

vv Zuidland 2

Rhoon 2

13 oktober 2018 12:00

De wedstrijd tegen Rhoon 2 werd bij Zuidland gekenmerkt door veel wissels op de positie’s. Zuidland begon twijfelend wat in de 2e minuut bij een uittrap van Marce, waarbij de bal werd onderschept, leidde tot een kans voor Rhoon, maar was het gelukkig de Rhoon aanvaller die dit cadeautje niet afronde.

In de 13e minuut werd een te zacht terug gespeelde bal van de Rhoon verdedigers door Alessio onderschept deze wist met een slim balletje de keeper te omspelen om zowaar de 1-0 op het scorebord te laten noteren. In de 15e minuut was het een blunderende Marcel die de bal niet onder controlle kreeg en de bal via zijn lichaam tot 1-1 tegen het net zag stuiteren. In de 20e minuut werd een bal vanaf de achterlijn door Niels hoog terug gelegd en was het Alessio die tussen keeper en een verdediger de bal met de schouder tegen het net deponeerde en ondanks de vele protesten van Rhoon werd alsnog de 2-1 genoteerd. Nog geen minuut later werd onze keeper al gepasseerd maar belande de bal gelukkig voor ons op de paal. In de 30e minuut werd een nonchalant geschoten bal van  zo’n 25 meter door Niels op het doel gelegd. In de 44e minuut werd een vlag signaal voor buitenspel van onze grensrechter genegeerd, Marcel werd omspeelt en de 2-2 werd gescoord. Dus rusten met een 2 – 2 stand.

De tweede helft begon met een iets feller Zuidland, met veel aanvallende aspiratie’s. In de 49e werd de paal twee keer geteisterd, en in de 52e minuut werd een hard schot van Niels door de paal gekeerd maar was het de allerte Rucentney die de bal oppikt en tussen twee verdedigers alsnog de 3-2 aantekende. Een minuut later (53e) ontvang Niels de bal op rechts liet de verdedigers staan en scoorde met een harde schuiver de 4-2! Zo wedstrijd in de pocket zou je zo denken, maar 3 minuten later werd toch nog de 4-3 door Rhoon gescoord. In de 78e minuut werd een vrije trap van Rhoon door onze keeper niet goed verwerkt en was het bij de tweede paal staande aanvaller van Rhoon die de 4-4 binnen kopte. In de 81e minuut was het een slim passje binnendoor door Niels die Thomas bereikte, deze laat de verdedigers zijn zolen zien en en passant ook de keeper passeerde. 5-4 de stand, vasthouden deze stand zou je dan zeggen tot de 89e minuut dat Rhoon met een hard schot de 5-5 liet aantekenen.

Vanmiddag twee teams gezien die de aanval zochten met Zuidland een licht voordeel, maar de voorsprong telkens niet kon consolideren, want een overwinning voor Zuidland (en om niets tekort te doen aan Rhoon) had hier een overwinning  voor Zuidland wel op zijn plek geweest.