Zuidland 2 - Rijnmond Hoogvliet Sport 2

vv Zuidland 2

Rijnmond Hoogvliet Sport 2

29 september 2018 12:00

Na de eerste wedstrijd in Strijen verloren te hebben, moesten wij het vanmiddag tegen RH2 laten zien. RH had hun eerste wedstrijd met ruime cijfers gewonnen, dus wisten wij wat te doen. De wedstrijd werd door wel een heel jonge scheidsrechter(res) begonnen en het was RH dat furieus de aanval zocht en flink druk uitoefende op de verdedigers, dit omdat er veel foute passes werden gegeven door Zuidland. In de 15e minuut kroop Zuidland door het oog van de naald omdat RH scoorde maar wel uit buitenspel positie. Negen minuten later was het weer dat RH scoorde, maar wederom uit buitenspel positie, dus het geluk was aan Zuidland zijde. Door de hele eerste helft had Zuidland zich enkele kansjes gecreëerd, maar de rust werd ingegaan met een 0-0 stand.

De tweede helft was het toch Zuidland dat de wedstrijd ging controleren en met veel diepe passes werd de verdediging van RH op de proef gesteld. In de 64e minuut was het een messcherpe pass van achteruit door Max die door Thomas werdt opgepikt, die laat de verdediging van RH zijn hielen zien en passeerde ook nog de keeper in de korte hoek, en tot ieders opluchting de 1-0 op het scorebord liet noteren.

In de 79e minuut werd een doorgebroken Alessio onregelementair gestopt en op zo’n 20 meter van het doel mocht Zuidland een vrije trap nemen. Twee man achter de bal en het was Jimmie die met een harde schuiver de 2-0 liet noteren en zo de wedstrijd in het slot gooide. Hierna werd het spel iets ruwer en omdat de frustratie van de 2 afgekeurde doelpunten van RH nog steeds speelde gaf de jonge scheidsrechter twee maal geel voor commentaar op de leiding aan 2 RH spelers.

Voor de wedstrijd was een ieder toch wel sceptisch over de scheids... zou deze jonge dame het wel aankunnen? Maar het mag gezegd worden zij deed dit meer dan voortreffelijk!!! En dat mag toch ook weleens gezegd worden.