Zuidland pakt 1e punt met gelijkspel tegen S.V.S.

vv Zuidland 1

SVS 1

29 september 2018 14:30

Ed Hollemans

De eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen 2018-2019 stond in het teken van drie jubilarissen. Leon v.d. Steen en Robert Michilsen beiden 100 officiële wedstrijden en Maurice Wolters inmiddels meer dan 250 wedstrijden. Helaas vergat Zuidland 1 er zelf een feest van te maken door vorm van bijvoorbeeld een heerlijke pot voetbal. Deze mooie zonnige zaterdag middag kregen de toeschouwers  een povere partij voorgeschoteld die in een 2-2 uitslag eindigde.

De aftrap werd symbolisch genomen door jubilaris Maurice Wolters en zijn zoontje Jax, waarna pupil v.d. week de 7 jarige Tobias Lieuw-Hie uit Zuidland JO8-1 mocht gaan afronden op doelman Bart de Keijzer van S.V.S.  Maurice Wolters nam weer plaats op bank tussen de wisselspelers. En werd de aftrap genomen richting kantine.  De wedstrijd kwam maar moeizaam op gang. Toch wist Zuidland al vroeg het doelnet van de tegenstander te vinden. Slordig balverlies van centrale S.V.S. verdediger Nick Peeters  op de middenlijn na goed doorzetten van Leon v.d. Steen werd Neal van Buuren de diepte ingestuurd, zijn voorzet landde bij Ayrton Verlaan die de vrijstaande Leon v.d. Steen in de 5e minuut aanspeelde en prima zag binnen tikken. Helaas hadden vlaggenist Jan Kaashoek en Arbiter Ed Hollemans buitenspel waargenomen en ging het vroege feestje niet door. Hierna zakte het spel van beide teams weg naar een teleurstellend niveau. Het was pas in de 40e minuut,  dat na enige kansjes over en weer de 1-0 op het scorebord kwam door een doelpunt van Ayrton Verlaan na een doorkopbal van Leon v.d. Steen.  S.V.S. probeerde nog voor de rust een gelijkmaker te forceren. Maar S’lands doelman Cas Abbas wist een vrijtrap genomen door Roy Rijsdijk prima te keren.  Zo doende mochten de manschappen van trainers De Haan en Rapmund met een 1-0 voorsprong van hun bekertje thee gaan genieten en over de strategie nadenken hoe in het tweede deel te gaan spelen.

Zuidland startte de 2e helft met iets meer agressie, ook de spelers van S.V.S. coach Wout Ooms probeerden er meer een wedstrijd van te maken. We konden nog meer lange ballen waarnemen waar zeer weinig rendement mee te behalen was. Ook ’S landse  één tweetjes tussen Verlaan en Michilsen. Zelfs een hoekschop van Verlaan die door Kai de Hoog rakelings over het S.V.S. doel gekopt werd. In de 66e minuut ruimde Zuidland aanvoerder Ricardo Rapmund het veld voor de jubilerende Maurice Wolters.  Toch was het S.V.S. die via een fraaie kopbal van Yannick de Lely op gelijke hoogte wisten te komen en Arie “Scorebord Landman 1-1 liet noteren in de 71e minuut.  Twee minuten later komt Zuidland bijna weer op voorsprong via een vrijetrap van Michilsen waarna De Hoog met een hakje iedereen verraste behalve de oplettende doelman de Keijzer.  Daarna mocht Neal van Buuren het veld verlaten voor Randy de Macker, die getergd en strijdlustig er tegen aan ging en al snel alleen op keeper de Keijzer afstormde maar geen doel trof. Ook vanuit een hoekschop wist de Macker het doel niet te treffen zijn schot ging naast de verkeerde kant van de paal. Dan kan je erop wachtten natuurlijk, dat het omgekeerd wel gebeurd en ja hoor, dat was in de 82e minuut vanuit een vrijetrap van S.V.S speler Roy Rijsdijk kopt Tim de Winkel de 1-2 voorsprong binnen. Gelukkig heeft S.V.S. niet lang van dit moment mogen nagenieten. Furieus schoten de ’S landse blauwhemdem vanuit de aftrap en werd Randy de Macker met een prima assist van Marciano Berkhout  bediend en schoot in de 83e minuut de bal uitstekend in het doel achter keeper de Keijzer. Met een gelukzalige zucht kwam dus al vrij snel weer de 2-2 op het scorebord. Het vuur kwam eindelijk toch nog in de wedstrijd. De laatste minuten streden beide teams om alsnog de volledige winst binnen te halen. Maar meer dan een gele kaart voor de ingevallen Antony Schoenmaker viel er niet te noteren. En floot leidsman Hollemans uiteindelijk af en kwam Zuidland met het 1e punt als 8e in de poule stand te staan.

Volgende week zaterdag 6 oktober speelt Zuidland uit in Klaaswaal tegen SSS om 14:30 uur.