Cadeautje voor de trainer (2)

Botlek, SC VR1

5e klasse F

6 april 2019 14:30

Hans Schelvis

Na de teamfoto 2.0 moest er deze zaterdag aangetreden worden tegen eilandgenoot sc Botlek Vr1. Geen derby der durpen meer dit seizoen, maar wel wat eilandenderby’s en dat is ook altijd leuk. 16 op papier, maar met wat halve krachten was dat ook wel nodig vandaag, een bijna compleet Ideale schoondochterteam, ook Esmee kon er weer eens bij zijn. Na 2 overwinningen op rij was het gevoel goed en daar moest een vervolg aan gegeven worden. Zonder de Koots aan de kant, want die moest vandaag in het veld de wedstrijd in goede banen leiden. Hij hield de kaarten op zak.

In de eerste helft waren de betere kansen voor de bezoekers. Ze kwamen weliswaar veel uit standaard situaties, maar de defensie van Sland had het zich makkelijker kunnen maken door wat beter te anticiperen op de lange bal  van Maryse van Botlek, en op die momenten wat meer ingezakt kunnen staan. Nu moest men achter de bal aan en ontstonden er een enkel hachelijk moment voor het doel van inval keepster Pris.  Met name een bal voorlangs het doel hadden we geluk dat deze slecht geraakt werd en naast geschoten werd. Aan de andere kant liet Esmee zich gelden met een bal van buiten naar binnen en een pegel op de lat.  Ook Betty kwam wel eens in schietpositie, maar haar vizier stond nog niet helemaal recht. Botlek was voor de rust net een tikje dreigender en Zuidland net wat onrustiger zodat het niet geheel onterecht was dat het een voorsprong nam. Een bal tussen Eva en “Ouwe” Jess door en Dominique Eversteijn kon als linksbuiten van Botlek de bal langs Pris schieten. Dat was ook de ruststand. Intussen was Ed als interim coach gearriveerd zodat er ook vanaf de kant wat meer lijn in het spel gebracht kon worden.

Was het de komst van Ed? Was het de conditie van Sland? Feit was dat Zuidland in de tweede helft het middenveld wat meer in handen had met Fleur en Karin, en kon spelverdeler Sarin van Dommele van Botlek wat minder het spel verdelen.  Terugkijkend heeft Pris een zeer rustige 2e helft gehad. Kort na de rust was het Esmee die op links de bal aangespeeld kreeg en richting doel ging. Als we ons niet vergissen was het een panna van de keepster die de stand gelijk trok.  Er ontstond een wedstrijd waar beide partijen niet veel echte kansen kregen maar Zuidland nu wel wat meer dreigend was, en ook een aantal hoekschoppen mocht nemen. Het werd een aardige slijtageslag en de wedstrijd moest met wat lichte blessures een aantal keren onderbroken worden.  Rond de 80e minuut gebeurde het dan, de bal kwam van links en Karin (kleine) kreeg de bal maar kwam in een onmogelijke hoek rechts van het doel terecht. Laten we het op een bewussie houden, feit was dat ze het voor elkaar kreeg om de bal diagonaal over de keepster in de verre hoek te schieten, een beauty en de 2-1, op basis van de 2e helft verdiend.  Het was nog even bikkelen en volhouden, en Botlek kreeg nog een aantal vrije trappen rond de Slandse 16, maar na een afzwaaier in de 94e minuut waren de 3 punten weer binnen.

De 3e overwinning op rij en dat is uiteraard altijd lekker. Een nette 4e plek in de competitie.
Volgende week op bezoek bij DVV’09 Vr2.