Ideale schoondochters maken ’t de koplopert lang moeilijk

ZBVH VR1

2 februari 2019 16:15

En dat terwijl de vooruitzichten nou niet direct gunstig waren. 16.15 uur in Zuid Beijerland tegen de plaatselijke, en met toch een aantal sterkhouders afwezig. Charlie moest nog ’s morgens afzeggen met een buikgriep.   16.15 werd 16.29 zodat na het laatste fluitsignaal geen kroket meer te krijgen was in de kantine. Romy en Anne completeerden de 13 die het vandaag moesten doen op een veld waar vorige week de tractorpulling nog werd gehouden leek t wel. Een wonder dat de wedstrijd aan beide zijden geen enkels heeft gekost. ZBVH de nummer 1-2 en Sland op nummer 7 terwijl de thuiswedstrijd met 0-7 werd verloren.

Maar elke wedstrijd start met 0-0 en Zuidland was in de openingsfase redelijk dreigend op de helft van de tegenstander.  Duurde even voor ZBVH in de wedstrijd kwam maar toen kwamen ze ook wel dreigend door. Lopende mensen op de flanken en scherpe voorzetten kwamen een paar keer voor het Slandse doel, maar telkens stond de verdediging met Eva, Tinus, ouwe Jess en Karen op de juiste plek.

Voorin werd door lange Jess, Romy en Betty veel energie gestoken in het afjagen van de tegenstander en ook dat heeft tegen deze tegenstander zin, want daar zijn ze niet zo zeker als dat je van de koplopert mag verwachten. En dan is het een bal door het midden die door lange Jess op waarde wordt ingeschat en ze is er net eerder bij dan de sluitpost van ZBVH die de bal mist maar Jess raakt. Terechte strafschop die door Romy met enige tegenzin wordt genomen. Maar hij zit er prachtig in en de eerste strafschop in haar carrière die er in gaat… Je trekt je op aan het niveau zeggen we dan maar. Een mooie voorsprong. ZBVH weet dat ze het niet cadeau krijgen en gaat vol voor de aanval. En hoewel het af en toe met kunst en vliegwerk gaat houden we het doel best lang schoon. Gerda staat 2e op de juiste plek om een kans van ZBVH onschadelijk te maken, en hoewel ZBVH duidelijk wat meer technische voetballers heeft dan Sland krijgen we er steeds een voetje tegen. ZBVH krijgt ook een aantal hoekschoppen maar weet het gaatje niet te vinden totdat een aanval over hun linkerflank weggewerkt wordt en net niet attent genoeg gereageerd wordt als de rechtshalf in komt lopen en af kan drukken. Van een meter of 18 buiten bereikbaar van Gerda de 1-1.

Dat was ook de ruststand en daar konden we best mee leven, de stemming was dan ook prima. Na de rust ging het eigenlijk verder waar het geëindigd was in de eerste helft, alleen dan met de lichtinstallatie aan. Nou ja van de 8 lampen waren er 3 defect, maar het was te doen. ZBVH met name in balbezit en Zuidland hard werkend om in de wedstrijd te blijven.  Dat bleven we best lang, hoewel de thuisploeg best aardige kansen kreeg om eerder te scoren. 2x alleen op Gerda af en 2x rechts op haar af, of Gerda had er goed het oog in.  Het was dan ook even sneu dat ze op een wellicht houdbaar diagonaal schot leek te denken dat de bal naast ging, maar deze verdween in de verre hoek en betekende de voorsprong. Het werd lastiger om in de wedstrijd te blijven en dat was eigenlijk wel over toen een schot via de handen van Gerda het doel in ging, met 3-1 was het wel gespeeld, hoewel er nog steeds keihard gewerkt wordt, het grote winstpunt van deze wedstrijd. Dat het nog 4-1 werd was voor de bekende statistieken, hoewel ZBVH daardoor wel Rozenburg passeerde op de ranglijst en koploper is. Karen tikte nog een vrijwel zeker doelpunt met de grote teen naast en had even haar moment of fame…

Geen punten maar wel een uitstekende teamprestatie en dat geeft moed voor de volgende wedstrijd thuis tegen Oud Beijerland Vr2 volgende week om 14.30 uur.