Zuidland VR1 wint eerste bekerwedstrijd.

Jonge Spartaan, de VR1

1 september 2018 14:30

1-9-2018 de Jonge Spartaan VR1-Zuidland VR1: 0-12 (0-3)

De eerste bekerwedstrijd van het nieuwe seizoen werd gespeeld in Middelharnis tegen een ploeg die het afgelopen seizoen was gepromoveerd naar de 3e klasse. Het was heerlijk weer, misschien zelfs wat warm om te spelen.

Verdediging: Aafke Saarloos, Mijke Poldervaart,  Romy ter Steege, Jessie Vorstenbosch (65 min Rosalie)

Middenveld: Petra Klumpers (65 min  Jade),  Julia Wertz, Tamara van Rooyen (50 min Demi)

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken, Romy Ouwehand (50 min Jacky)

Bank: Rosalie Poldervaart, Jade Weeda, Demi Engels, Jacky Greaves

Afwezig: Sandra Schelvis, Gwen van Dijk, Soraja Dijkgraaf ,  Sanne Troost

Trainer/Coach: Bas Nieuwenhuizen, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging: Michelle Roos

Al in de 5e minuut werd het eerste doelpunt gemaakt door Romy T die vanaf rechts mooi binnenschoot 0-1. De spits van Jonge Spartaan was echter nog fit en met een fraaie beweging passeerde zij Romy S en stond vrij voor doel. Gelukkig stond daar Laura die het schot wist te vangen. Even later opnieuw een gevaarlijk moment waarbij de spits alleen op doel afging. Aafke en Mijke namen over en het schot ging naast. In de 13e minuut was er weer een mooie aanval van Zuidland: Mijke onderschepte de bal en schoot naar Jessie. Een mooie pass op Romy T volgde en zij trapte moeiteloos binnen: 0-2. Twee minuten later was er weer een goede kans van JS na balverlies van Zuidland achterin. De vrijstaande linksvoor schoot over. Het regende intussen corners voor Zuidland maar die werden allemaal over en uit gekopt, of door de uitstekende keeper van JS gepakt. Kort voor rust passte Petra naar Romy O. Zij liep diep en gaf een voorzet bovenop het hoofd van Romy T die tussen de handen van de keeper door binnen kopte: 0-3.

Na de rust was de 1e aanval alweer voor Zuidland: Romy O werd door Petra aangespeeld, draaide zich vrij en loste een hard schot dat door de keeper werd weggestoten. De rebound was voor Ryanne: 0-4. Had JS een andere keeper in doel staan? Enkele minuten later was er een goed geplaatste pass van Jessie op Ryanne, zij passte door naar Romy O: 0-5. Een afstandsschot vanuit buitenspel positie werd door Laura gepakt.  Daarna was er bijna een tegendoelpunt door een misverstand en een terugspeelbal van Romy S. De bal rolde bijna in doel maar Laura wist te redden. In de 55e minuut onderschepte Mijke de bal, passte naar Jacky die diep liep en voorgaf aan Demi. Een hard schot volgde maar de keeper stootte weg waarna de rebound voor Romy T was: 0-6. Even later een “frommeldoelpunt” van Ryanne maar die gelden ook 0-7! Jade schoot snoeihard op de lat. Ook in de tweede helft zijn er wel 10 corners voor Zuidland geweest die helaas geen doelpunten opleverden. De verdediging van Zuidland begon zich te vervelen en we zagen Aafke steeds vaker in de buurt van doel van JS. Na goed doorlopen stond ook Rosalie op de punt van 16 m en loste een uitstekend schot dat helaas onaangeraakt voor langs ging. Na een combinatie van Romy T en Ryanne werd het 0-8. Na 75 min onderschepte Ryanne de bal, sprintte op doel af maar speelde af aan de vrijstaande Jacky: 0-9. Vijf minuten later slalomde Julia door de verdediging van JS heen en speelde af aan Ryanne: 0-10. In de 85ste min werd het 0-11 na combineren van Jacky en Ryanne. Even later onderschepte Romy T een doeltrap van JS waarna Ryanne via binnenzijde paal de bal in doel liet ketsen: 0-12.

Een enorme overwinning voor Zuidland VR1 en daarmee een goed begin van het seizoen. Natuurlijk is dit geen representatieve wedstrijd geweest voor de competitie want er was weinig weerstand en de Zuidlandse verdediging is helemaal niet getest.  We hopen op meer weerstand van Heinenoord volgende week thuis.