Opnieuw winst voor Zuidland VR1 in bekerwedstrijd.

Heinenoord VR1

8 september 2018 14:30

8-9-2018 Zuidland VR1-Heinenoord VR1: 6-0 (1-0)

De tweede bekerwedstrijd speelde Zuidland tegen Heinenoord dat vorige week ook de eerste wedstrijd had gewonnen.

Verdediging: Aafke Saarloos, Mijke Poldervaart,  Romy ter Steege, Jessie Vorstenbosch (57 min Rosalie)

Middenveld: Tamara van Rooyen ( 65 min Jacky),  Julia Wertz (73 min Petra), Demi Engels (57 min  Jade)

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken, Romy Ouwehand ( 73 min Gwen)

Bank: Gwen van Dijk, Rosalie Poldervaart, Jade Weeda, Jacky Greaves, Petra Klumpers

Afwezig: Soraja Dijkgraaf ,  Sanne Troost, Bas Nieuwenhuizen

Trainer/Coach: Hans Schelvis, Vlag: Henk Nieuwenhuizen, Keepertrainer: Jacob Nieuwenhuizen

Verzorging: Michelle Roos

In de eerste minuut was de eerste aanval voor Zuidland: Na een onderschepping ging Ryanne alleen diep links, maar de voorzet belandde in de handen van de keeper. Ook de 2e aanval in de 2e minuut was voor Zuidland: dit was een combinatie van Romy T en Romy O. Daarna volgden nog een aantal aanvallen en 2 corners van Zuidland maar de keeper van Heinenoord liet uitstekend keepers werk zien. Na 5 minuten was er een mooie aanval van 2 van de 3 zeer snelle aanvallers van Heinenoord. Mijke en Jessie controleerden maar konden het schot niet voorkomen: de bal ketste af op de lat. In de 8e minuut ging Romy T alleen op doel af. De keeper liep ver uit maar Romy liep om haar heen en schoot vanuit een lastige hoek binnen: 1-0. Na 15 minuten gaf Aafke een mooi steekpassje op Ryanne. Na de voorzet kopte Romy T, en in de rebound schoot Romy O, maar de keeper wist het doel leeg te houden. Even later was er een aanval van alléén de rechts vóór van Heinenoord. Van behoorlijke afstand loste zij, gehinderd door Aafke, een schot dat Laura eenvoudig kon pakken. Daarna brak de spits uit met Mijke aan haar zijde. Laura pakte ook dit schot. Even later was er opnieuw een aanval van de spits en rechtsvoor van Heinenoord waar Aafke en Mijke de angel uit wisten te halen. Ook de volgende aanval was voor Heinenoord en opnieuw voorkwam Mijke een goed schot. Daarna kwam Zuidland weer tot leven en Julia passte een mooi balletje naar Demi maar de keeper wist ook deze doelpoging te ontkrachten. Na 45 minuten ging de rechtsvoor van Heinenoord opnieuw diep, de voorzet ging echter onaangeraakt voor doel langs.

Direct bij aanvang van de 2e helft kopte Romy T een fraaie voorzet van …. binnen: 2-0. Twee minuten later onderschepte de scherpe linksvoor een doeltrap en een aanval met de spits volgde. Jessie en Mijke stoorden voldoende en de bal belandde in het zijnet. Na 52 minuten kreeg Zuidland een corner. Heineoord werkte weg, maar Ryanne pakte de bal op en plaatste de bal precies op het hoofd van Romy T die schijnbaar moeiteloos binnenkopte: 3-0. Het antwoord van Heinenoord was een uitbraak van de snelle rechtsvoor maar Laura hield haar doel leeg. In de 63ste minuut deed Romy O heel veel voorwerk: zij onderschepte de bal en sprintte op doel af. Haar schot werd door de keeper weggestoten en de rebound was voor Romy T die er 4-0 van maakte. Even later kreeg Heinenoord een corner. Roos werkte weg maar een schot van grote afstand volgde. Gelukkig ging dit over. Een terugspeelbal op Laura werd helaas verkeerd geraakt en belandde voor de voeten van één van de geheel vrij staande, snelle aanvallers van Heinenoord. Gelukkig ging het schot naast. Na 74 min loste de spits een snoeihard schot vanaf de 16 m lijn. Roos trapte weg en Zuidland was weer in de aanval. Even later kreeg Romy T een mooi passje van Gwen. Een schot volgde maar in de kluts belandde de bal bij Jade. Zij probeerde de bal te controleren maar werd daarbij door de keeper fors in de rug geduwd. Een penalty volgde die door Romy T feilloos werd verzilverd: 5-0. Kort voor het eindsignaal gaf Jade een fraai passje aan Romy T die doorpasste naar Ryanne. Zij draaide schitterend van haar verdediger weg, en vrij voor doel schoot zij hard binnen: 6-0.

Zuidland kreeg 10 corners en Heinenoord 1. Er werden geen doelpunten uit gemaakt.

Deze wedstrijd was al meer een test voor Zuidland VR1 dan die van vorige week maar nog lang niet representatief voor wat de 2e klasse competitie gaat brengen. Ook de foto’s laten zien dat Zuidland nu nog vooral in de aanval was maar opnieuw is de verdediging nauwelijks getest. In ieder geval kan VR1 wel verder met de “Beker”. Volgende week is de laatste bekerwedstrijd tegen DVV’09 in Dirksland en daarna begint het serieuze werk. Tot volgende week.