Eerste punten voor Vr3

Groep 3 27

1 september 2018 11:00

P. van den Berg

Vorig jaar nog competitiegenoot in de 4e klasse, maar nu zit Zuidland in de andere poule, Oud Beijerland Vr1 kwam op bezoek voor de eerste wedstrijd in de bekerpoule. Nog geen potje in de benen dus maar wel bijna hetzelfde team als vorig jaar dus enig automatisme mag verwacht worden. Anne vd Blom is de enige nieuwe kracht zodat de selectie niet uit 1 maar uit 18 jonge blommen bestaat. Vandaag wel behoorlijk wat afwezigen zodat Karin en Sandra de 14 completeerden.

De wedstrijd begon eigenlijk pas na ruim 20 minuten want toen hadden we slechts aan beide zijden een schot over het doel gehad, van Slandse kant van Noa. Sandra kreeg de bal op rechtsvoor en gaf een mooie half hoge voorzet op Anouk die nu nog niet weet hoe ze het precies deed, maar met enig lichaamsdeel kreeg ze de bal richting het OSV doel en er nog in ook.  Dat was mooi, maar een echte tegenvaller was het uitvallen van keepster Mandy die bij een voorzet van OSV achteruit moest en daarbij zich verdraaide. Ilse heeft gelukkig keepsterservaring en verving haar prima.

Oud Beijerland deelde wel wat speldenprikjes uit want er waren wel wat schietmogelijkheden, maar het vizier stond zo vroeg in het seizoen nog niet op scherp en de ballen zeilden ver naast en over het Slandse doel. De 2-0 kwam van de voet van Sandra die rechts op de hoek van "de 16" de bal aan de voet had en een droge lage knal losliet die in de verre hoek terecht kwam, de keepster kansloos. Een 2-0 ruststand en dat was mooi gezien ook het feit dat de tegenstander vorig seizoen hoger op de ranglijst eindigde dan Zuidland.

De tweede helft moet uw verslaggever hebben van "horen zeggen" helaas,  en hieruit bleek dat Ilse een puike 2e helft heeft staan keepen met meerdere mooie reddingen. OSV kreeg dus wel kansen. En dat er ook een 3-0 eindstand ontstond, Sandra die buiten de 16 draaide en vervolgens met links (!) de bal in de bovenhoek van het doel krulde. Een knappe 3-0 overwinning en dus een mooie start. Poortugaal Vr2-Goudswaardse Boys Vr1 is verplaatst naar 19/9 dus volgende week weet het team als er om 12.00 uur gespeeld wordt bij Goudswaardse Boys pas wie de concurrentie is in de poule. Zuidland heeft de laatste jaren sterk gepresteerd in de beker dus die lijn moet maar doorgetrokken worden!