30-3-2024 Vr2; Goede voorbereiding is het halve werk….

GOZ VR1

30 maart 2024 10:00

E. Schaay

Sportpark De Erve
van der Waalstraat 1 A
3271BW
MIJNSHEERENLAND
tel. 0186-601885

Paaszaterdag, licht regentje en dan om 10.00 uur uit in Mijnsheerenland bij GOZ V r1 spelen.
En dat als enige wedstrijd op het mooie complex van GOZ met een prima kunstgrasveld, 7 van Zuidland waren eerder dan de beste man die hiervoor de kantine moest openen.
14e minuut als we de score openen, Vanaf rechts naar Demi, Manon dit keer vanaf links gestart, goed in de loop meegegeven en met links langs de keepster, minuutje later schiet Danique net naast en weer 60 tellen verder een prima pass van Juul op de diepgaande Danique, schot tegen de uitkomende keepster.

We gingen er eens lekker voor zitten met 3 kansen op rij, maar wel in de wetenschap dat we in de thuiswedstrijd ook de kansen aaneen regen maar uiteindelijk pas in minuut 90 de bevrijdende 3-1 wisten te maken. Het duurde tot het half uur voordat GOZ een eerste schot kon lossen, maar toen moest Louise ook wel even gestrekt, ze duwde het schot naar de zijkant.  In de laatste fase konden we nog 4 kansen voor Sland noteren; combinatie Simone/Juul, strakke voorzet van laatstgenoemde, Mylene bij de eerste paal een lastige aanname en vervolgens over. Even later was Romona doorgekomen aan de rechterkant en was de controle van Danique voor het doel net even niet afdoende.

De 0-2 kwam er wel voor de rust, Mylene op de achterlijn terugleggen, Demi lijkt de bal in de verre hoek te deponeren maar de keepster kreeg er nog een been tegenaan. De bal kwam bij Michelle diie de rust had om de bal uit de lucht tegen de touwen te schieten. De 0-3 leek er ook te komen nadat Danique verlengde op Michelle die voor Mylene uitspeelde, het stuitertje maakt het net even moeilijk en Mylene raakte de bal verkeerd. Ruststand 0-2 en belangrijker, de wedstrijd volledig onder controle.

Na de rust geen ander spelbeeld en het duurde ook niet lang voordat we weer konden juichen. Actie van Juul, voorzet die net even te hoog was maar Danique kreeg er nog wel het hoofd tegenaan, de bal daalde en Demi zette de pantoffel er tegenaan. Bal netjes in de hoek de 0-3.
Mat Karin als slot op de deur, en Simone(Manon), Joyce en Vivian in de dekking was er achterin weinig te halen voor GOZ, en Louise kon zich beperken tot een aantal terugspeelballen.
Mylene ging nog een keer alleen op de keepster af, schoof de bal langs haar maar ook aan de verkeerde kant van de paal. Even later deed ze het wel prima, ze tikte de bal langs de keepster, werd bijna getorpedeerd maar wist op de been te blijven. Rechts van het doel speelde ze prima de bal voor het doel waar Chloe klaar stond het laatste tikje te geven, 0-4. Mylene schoot even later zelf  nog even hard op de lat. Uiteindelijk wist ze wel een doelpunt te maken, en wel vanaf 11 meter nadat een speelster met de handen een schot uit het doel haalde. 0-5.

Tja en dan de 0-6. Als rechtsback kwam Manon prima over de flank. Op het moment dat ze de “voorzet gaf” had de bank een vooruitziende blik en stond al op scherp. De bal vloog over iedereen heen in de verre hoek van het doel. De bank uit zn dak (foto). Celine probeerde het nog een keer van 25 meter, een half metertje naast de kruising van het GOZ doel.  Een eenzijdige tweede helft werd afgesloten met een voorzet van Michelle, het overstapje van Mylene en Juul die niet twijfelde maar hard uithaalde en de 0-7 op het scorebord zette. Dat de scheidsrechter in de 88e minuut affloot lag niemand wakker van.

Een voorbereiding op de belangrijke wedstrijden die nog komen gaan, want in de laatste 7 potjes moet er nog 2x tegen de nummer 2, 1e tegen de nummer 3 en 2 x tegen de nummer 4 gespeeld worden. Er komen dus nog spannende wedstrijden aan. De nummer 4 na vandaag is Smitshoek Vr1 en daar spelen we zaterdag om 15.15 uur! Fijne paasdagen!