23-3-24 “6𝓮 𝓴𝓮𝓮𝓻 𝓭𝓮 0 𝓪𝓬𝓱𝓽𝓮𝓻 𝓮𝓵𝓴𝓪𝓪𝓻”

sv Poortugaal VR1

23 maart 2024 12:00

P.G Vink

Groot-Nibbeland
Kerkweg 84
3214VE
ZUIDLAND
tel. 0181-451655

Die opening betekent dat Poortugaal niet verder had kunnen komen dan een punt, maar zover kwam het niet deze zaterdag. Geen Anneloes en Joyce deze zaterdag, maar wel de rentree van Jinte na 15 maanden blessureleed, zij deed de laatste 25 minuten mee. De wedstrijd eerder dit seizoen in Albrandswaard werd 0-9, maar toen viel echt alles goed, zodat zeker niet de verwachting was dat het een makkie werd. En toch misten we de beleving in het veld die we toen wel hadden. Het tempo was te laag en Poortugaal speelde even op de helft van Zuidland. Poortugaal is voetballend minder, maar kan het op inzet en karakter het een tegenstander lastig maken.
19e minuut de 1-0, als Demi van afstand het een keer probeert en de bal door de behoorlijke tegenwind vrij laat daalt en net onder de lat boven de keepster tegen de touwen gaat. 2 minuten later gaat Danique vanuit het midden richting doel met de bal aan de voet, en schuift de bal keurig langs de keepster. De scheidsrechter lijkt eerst de grensrechter van Poortugaal geen gelijk te geven en wijst naar het midden, maar na kort overleg werd het toch buitenspel. Overigens was dat terecht, half metertje maar ook dat telt. We creëerden te weinig kansen vandaag. Gelukkig kreeg Juul het in de 38e minuut op de heupen, en stoomde over links op, passeerde een tegenstander en bij het doel schoof ze m keurig naar Mylene die de bal alleen maar met de binnenkant voet hoefde te vegen. 2-0 en dat was ook de ruststand. Dat gaf uiteraard goede hoop op meer.
Maar veel meer kwam er niet in de 2e helft, misschien ook wel omdat het behoorlijk koud werd en zelfs de hagel even naar beneden kwam. We zullen het dan ook maar kort houden, de 3-0 kwam er, en hoe. Een kwartier voor tijd had Manon de bal op rechts, probeerde eerst een pass die mislukte en de bal kwam weer op haar af. Wat ze toen dacht weet niemand, maar feit is dat ze de bal hard raakte en vanaf 35 meter een pegel richting doel ging, ook gedragen door de harde wind. Die had de keepster van Poortugaal niet verwacht (uw verslaggever ook niet) en de bal zeilde dan ook over haar heen. Een fraaie 3-0 en het 2e doelpunt van Manon in dit seizoen.
3-0 eindstand en dat betekende de 12e overwinning op rij in de competitie, en ook de 6e keer de 0 achter elkaar. In elk andere competitie zou de voorsprong meer zijn dan 3 punten, in dit geval op SHO, maar die blijft goed in het spoor zodat er met het resterende programma nog spannende wedstrijden aan komen. Volgende week gaan we het weer proberen, 10.00 uur bij GOZ Vr1.
Zuidland Vr2 vandaag; Louise Brink, Rona vd Koppel, Simone Hoppe, Celine Schriel, Vivian Smulders, Romona Postma, Michelle Hofman, Demi Smolders, Juul Seuren, Mylene Prieto, Danique Verhoeven, Chloe Smolders, Manon van Rijsbergen, Karin van Elderen, Esther de Regt, Jinte Kooistra.
Foto’s by Nicky!
Statistieken en advertenties bekijken