Roemloos verlies van Zuidland VR1

ARC VR1

19 oktober 2019 12:00

Hans Schelvis

19-10-2019  Zuidland VR1 – ARC VR1 : 1-2 (0-2)

Verdediging:  Tesse Kooistra (45 min Jacky), Mijke Poldervaart,  Rosalie Poldervaart, Jessie Vorstenbosch

Middenveld: Romy ter Steege, José Breukelman, Sanne Troost (79 min Demi E)

Aanval: Ryanne Mol, Romy Takken, Jacqueline Bubberman

Bank: Demi Smolders, Jacky Greaves, Demi Engels

In het publiek, al dan niet geblesseerd:  Tamara van Rooyen, Gwen van Dijk, Romona Postma, Jade Weeda, Chloë Smolders

Coach: Michel Visser. Vlag: Henk Nieuwenhuizen  Keeper trainer: Jacob Nieuwenhuizen

Scheidsrechter : Hans Schelvis

Het was een mooie herfstdag met een laag staande zon. De wedstrijd werd gespeeld op veld 1. ARC stond met 1 punt minder dan Zuidland op de 4e plaats in de competitie.

De eerste aanval was voor Zuidland: Jacqueline onderschepte, en na een 1-2 tje met Sanne liep zij goed diep en gaf voor, maar de keeper stootte weg. De 2e aanval was ook voor Zuidland. Na een doeltrap werd Mijke bereikt. Zij passte naar Jacqueline die direct op doel schoot maar ook deze bal was voor de keeper. Even later werd Ryanne aangespeeld die verwoestend binnenschoot maar er bleek voor buitenspel te zijn gevlagd. In de 3e minuut werd de snelle en snelle en zeer balvaste spits van ARC aangespeeld, die vanuit randje buitenspel op doel van Laura af sprintte met Rosalie en Mijke op haar hielen. Zij schoot hard en strak binnen: 0-1. Zuidland was heel sterk aan de wedstrijd begonnen maar leek het tegendoelpunt niet goed te kunnen verwerken. Het had moeite de bal vast te houden en miste de snelheid om net de tegenstander voor te zijn. Daardoor was de druk op de verdediging groot. Enkele minuten later volgde dan ook de 2e aanval van ARC waarbij de rechtsvoor goed vrijgespeeld vanaf diep rechts een fraai schot loste dat net voor doel langs ging. Na een corner kopte Romy S de bal helaas rakelings over de lat.

Na 18 speelminuten onderschepte Romy T de bal vlak voor doel. Via Ryanne, Jacqueline en José kwam de bal weer bij Romy T maar er werd opnieuw voor buitenspel gevlagd. Even later werd de snelle rechtsvoor van ARC weer weggestuurd met Tesse op de hielen. Laura pakte het schot. Aan de andere kant volgde, na een mooie onderschepping van José, een voorzet die door de goed uitgelopen keeper werd gepakt. ARC kreeg een vrije trap op een fijn plekje maar Rosalie blokte en passte naar Romy S die de aanval weer inzette. Even later werd opnieuw de rechtsvoor van ARC aangespeeld en met een heel fraaie beweging passeerde zij Tesse en stuitte daarna op Mijke. Even later ging Romy T met de bal diep, passeerde de uitgelopen keeper maar vanuit de moeilijke hoek belandde de bal voor doel waar de uitstekende verdediging van ARC wegwerkte. Daarna waren er nog bijna-doelpunten van José en van Romy T. Er volgden een aantal mooie aanvallen van Zuidland maar er werd voortdurend voor buitenspel gevlagd. Na een corner van Zuidland belandde de bal op dak van het doel en een snoeiharde vrijetrap werd door de onverschrokken keeper van ARC gepakt. In de 42 ste minuut kreeg Zuidland een corner. De bal landde kort voor de 2e paal maar daar stond helaas helemaal niemand. Kort voor rust werd een terug speel bal op Mijke onderschept door de linksvoor en het lukte haar om de zeer behendige spits aan te spelen. Zij probeerde weg te draaien van Rosalie en draaide nog eens rond en vanuit een vrijwel onmogelijke positie verraste zij Laura en schoot pardoes in doel: 0-2.

In de tweede helft kwam Jacky er in als rechtsvoor, Jacqueline schoof naar het middenveld en Romy S kwam op links back positie. Opnieuw waren er een aantal kansen achter elkaar voor Zuidland waarbij voor buitenspel werd gevlagd. Na een corner van Zuidland loste José een hard schot dat door de keeper werd gepakt. Na 54 minuten  werd Romy T door 2 speelsters in de hoek gedrukt maar zij kwam er met bal uit en speelde Ryanne aan. Ook zij stond tussen 2 speelsters  en daardoor stond Jacky geheel vrij voor doel. Ryanne gaf een strak passje en Jacky schoot binnen: 1-2. ARC schrok even maar de linksvoor zette direct de tegenaanval weer in met Jessie op de hielen. Romy S blokte en werkte weg. Daarna waren er kansen voor Zuidland maar ook werd 2 keer achter elkaar de snelle linksvoor weggestuurd waarbij Laura redding moest brengen. ARC werd feller en Zuidland leek vermoeid waardoor het steeds net dat stapje tekort kwam en ARC de bal had. De druk op de verdediging van Zuidland nam hierdoor nog verder toe.  Zuidland probeerde afstandsschoten maar de uitstekende keeper van ARC pakte alles. Na 90 min kreeg ARC een vrije trap  net buiten de 16 m lijn. Jessie, Demi E en Jacky stonden in de muur. Laura tikte de bal met de vingertoppen over de lat. De corner van ARC verdween achter doel. Met man en macht en met de moed der wanhoop viel Zuidland aan en we zagen mooie passjes van José en Jacqueline naar Ryanne en Jacky maar er vielen helaas geen doelpunten.

Helaas verloren. Eigenlijk waren de teams goed aan elkaar gewaagd maar ARC was net iets sneller en gretiger en bleek op het eind ook over een betere conditie te beschikken. Zuidland heeft wel kansen gehad maar deze werden helaas niet verzilverd. Zuidland kreeg 7 corners en 3 vrijetrappen, ARC kreeg er 1 respectievelijk 4. Er is niet uit gescoord.

Volgende keer beter. Dat is op 2 november thuis tegen RCL.

Tot dan