Terugblik voetbalkamp 2022

27 mei 2022 8:00

Een maand eerder dan normaal vertrokken we vrijdagavond naar Esbeek. In de middag had het nog flink geregend in Brabant maar daar was bij de aankomst weinig van te merken. Gelukkig maar, want zo konden we de speurtocht in het bos met droge voeten afleggen. Dit jaar was het team Real Madrid de beste in het oplossen van de verschillende raadsels. Onder het genot van een broodje knakworst werd de eerste avond afgesloten.

Na een voor sommige korte nacht, stond in de ochtend zeskamp op het programma. Fanatiek probeerde de teams elkaar met hoge scores af te troeven. Na deze inspanning mochten we aanschuiven voor de pannenkoeken. Ook dit jaar had de keukenploeg het weer voor elkaar gekregen om in slechts 3 uur 400 pannenkoeken te bakken, een top prestatie!
Na deze heerlijke lunch begon het voetbaltoernooi, waar de teams in twee voetbalpoules het tegen elkaar opnamen. We zagen meerdere spannende wedstrijden, mooie acties en doelpunten, waarbij uiteindelijk Borussia Dortmund het sterkste team bleek.

Tijdens de daaropvolgende BBQ konden de kinderen een frisse duik nemen in het meertje of zich vermaken op het springkussen en de buikschuifbaan. Na een vermoeiende dag werden de gemiste slaapuurtjes van vrijdagnacht ingehaald en was het al om 23.00 uur muisstil.
De zondag begon met het opruimen van alle spullen. Daarna was het onder het genot van een heerlijk zonnetje tijd voor de penalty bokaal met als winnaar Levi Eckebus, Revi Bos, Julian Belot en Denise Warning.

In verband met een gelijke stand bij zeskamp moesten Real Madrid en Bayern München nog een laatste spel spelen om te bepalen wie de winnaar werd van zeskamp. Real Madrid bleek het zuiverste te kunnen mikken bij het “tennisbal pongen” en mocht zich kronen tot winnaar van zeskamp. Ter afsluiting kreeg iedereen nog een patatje, snack en een ijsje, waarna de bussen ons al weer kwamen ophalen.

We kijken weer terug op een zeer geslaagd kampweekend! Langs deze weg willen we de volgende personen en bedrijven nog bedanken voor het mede mogelijk maken van ons voetbalkamp:
• EMO (en Cees Berghout)
• Frank Hoogendoorn