Ideale schoondochters pakken ook 1e competitiezege

Lisa Verbeek (intikker)

21 september 2019 14:30

Y. (Youri) Bal

Onder een stralend zonnetje op het 3e veld van Rockanje speelde Zuidland Vr5  tegen t plaatselijke Vrouwen 2. Nou ja kennelijk wat personele problemen want er liepen er 7 warm en de andere 7 kwamen van het veld van de wedstrijd ervoor Rockanje Vr1 – FIOS Vr1 (3-4). Zuidland kon met wat halfjes 15 namen op het digitale wedstrijdformulier zetten, inclusief de weer op het nest terug gekeerde Nina “Heintje” de Heer, die maar meteen in de basis begon. 2 teams, een veld en een bal dus beginnen maar. Maar helaas nog geen scheidsrechter zodat Remco Bork, deSlandse coach, het eerste deel maar de fluit hanteerde. Zuidland nam meteen het heft in handen en aanval na aanval ging richting het doel van Rockanje. Aantal hoekschoppen konden we nemen maar daar kwam geen gevaar uit. Minuutje of 6 gespeeld als een bal tussen de laatste vrouw en de keepster valt en Lisa er als de kippen bij is om tussen beiden door in het doel te schieten. Het eerste doelpunt op haar verjaar dag, maar niet het laatste!

Esmee was de volgende met een schietkans, recht voor het doel pegelde zij de bal ietwat over, ruim over, ver over, het had eigenlijk niet uitgemaakt hoe hoog de ballenvanger was geweest, hij had er overheen gegaan. Dat deed Nina even later nog eens dunnetjes over, maar na wel een prima hoekschop van Esmee en dito terugleggen. Curieus moment toen de keepster van Rockanje de bal weer eens ging halen en out leek te gaan in het hoge gras. Het bleek haar enkel te zijn echter, maar betekende wel een andere keepster in het doel.
Zuidland bleef de aanvallende partij en na een aanval over rechts was het Melanie met een hard schot maar door de keepster uit het doel geranseld. Betty kwam een aantal keren goed door over de rechter flank, maar op de achterlijn werden niet echt de juiste keuzes gemaakt waardoor mogelijkeden teniet gedaan werden. Tekenent was dat Gerda de eerste bal pas na 35 minuten hoefde op te rapen. Mogelijkheden en kansen te over maar slechts 0-1 bij rust, dat kan bij betere tegenstanders op gaan breken.

Na de rust niet veel ander spelbeeld. Vrij snel had Romana de wedstrijd kunnen beslissen als Esmee over links een actie aangaat, Karin kan overnemen en een Rockanse dolt op de achterlijn en strak voorlegt. Romona kreeg m naast de paal helaas. Mooie aanval betekende wel de 0-2. Achterin wordt verovert door Marion, via Leontien naar Karin op het middenveld. Die lanceert Betty doe vervolgens in de kluts met de keepster de bal meekrijgt en vervolgens eenvoudig binnen kan schuiven. Nou dat moest iedereen ook weten….
Binnen 60 seconden definitief in het slot en de gelijkenis was groot alleen was het nu Esmee die diep ging en in de kluts met de keepster de bal meekreeg en de 0-3 maakte. De wedstrijd kabbelde naar het einde en er kwam ook nog een 0-4 na een handsbal in de 16…  Karin stond voor de 2e keer vandaag achter de bal, eerder bij Vr2, maar ook deze werd een prooi voor de keepster, via haar vingers tegen de lat. De terugkomende bal was echter voor Lisa die m wel binnentikte.
Rockanje bleef het wel proberen maar echt gevaarlijk kon de thuisploeg niet echt worden.
0-4 en de eerste punten in de tas!